ARA A PORTADA
-
El bar de les Termes que recorda el seu passat com a cinema: "Hi havia anat quan sortia de treballar" León Guerrero
-
-
Lluís Matas (Junts) defensa el pacte de govern amb el PSC i traça el seu full de ruta: "Hem de generar oportunitats" Marta Ordóñez
-
Unes 200 persones paralitzen la Gran Via per protestar contra la fusió de dues escoles a Ripollet Marc Béjar Permanyer
La UAB acorda flexibilitzar el sistema d'avaluació per facilitar el dret a manifestació

- Cinc ferits en un accident múltiple a la C-58 a Sabadell
Publicat el 30 d’octubre de 2019 a les 17:50
Actualitzat el 30 d’octubre de 2019 a les 17:54
El Consell de Govern de la UAB ha acordat introduir una via d'avaluació "excepcional" i "temporal" per algunes matèries. Segons ha explicat la vicerectora de Comunicació, Virginia Luzón, la decisió dona resposta a una petició que els estudiants van elevar al claustre per facilitar el dret a manifestació dels joves.
"Vam consultar-ho als serveis jurídics i ens van confirmar que de manera única i excepcional es podia incloure aquesta opció en les guies d'avaluació", ha explicat Luzón, que ha remarcat que ara les tretze facultats de la universitat hauran de decidir quines assignatures entren en aquest nou sistema. Els estudiants afirmen que aquest canvi és "una victòria" però segueixen reclamant que el centre condemni la sentència del Tribunal Suprem.
D'aquesta forma, durant aquest semestre i tenint en compte la situació política i social que es viu a Catalunya, la UAB oferirà als seus estudiants una "doble via d'avaluació". Per una banda tindran la continuada, que és la que es ve fent fins ara, i per l'altra una "d'excepcional" que serà similar al sistema d'avaluació única que s'ha aprovat en d'altres centres.
"Serà reevaluable, de forma que si els alumnes no superen l'exammen podran tenir una altre oportunitat", ha comentat Luzón que ha dit que aquest sistema no s'aplicarà en totes les assignatures i que serà diferent en cada facultat. "Ja s'ha fet un estudi previ a les diferents facultats, tretze en total, però ara els degans es reuniran amb els estudiants i determinaran quines assignatures poden entrar-hi i quines no".
Segons Luzón és una forma de garantir la "qualitat en l'avaluació" dels estudiants. Alhora remarca que "no és una opció pensada només per aquells que volen manifestar-se, sinó que també té en compte els que han tingut problemes per poder arribar a la universitat a causa de la situació política actual".
La vicerectora ha destacat el fet que aquesta decisió és fruit "del diàleg i del consens" i ha remarcat que fa setmanes que el centre negocia amb els estudiants de forma "madura" per assolir un acord. "No es una decisió producte de la pressió de cap barricada", ha apuntat.
Notícies recomenades
-
Vallès Canvis a Sant Cugat en el sistema de recollida de residus
-
Vallès Protecció Civil avisa: el vent pot superar els 70 km/h aquest dijous
-
Vallès Recta final de les obres del segon edifici de pisos protegits a Mas Rampinyo
-
Vallès Primer pas per construir dos intercanviadors ferroviaris a Sant Cugat
-
Vallès VÍDEO | Espectacular fumera d'un cotxe en plena C-58 a Badia
-
Vallès Ripollet vol paralitzar la fusió d'escoles amb una vaga que acaba a Sabadell