ARA A PORTADA
Barberà espera acabar amb un problema de rates a l'escola Elisa Badia aquest cap de setmana
- Lleu repunt del mercuri
Publicat el
16 de novembre de 2019 a
les 18:55
Actualitzat el
20 de novembre de 2019 a les
08:28
L'Ajuntament de Barberà espera acabar aquest cap de setmana amb la presència de rates a l'escola Elisa Badia. A principis de mes el centre va comunicar al consistori la presència de diversos exemplars d'aquest animal, quatre o cinc segons l'Ajuntament, i que les rates havien fet un cau sota un contenidor d'emmagatzematge al pati de l'escola.
El primer tractament que s'ha aplicat al llarg d'aquests darrers dies per fer-les fora amb verí no ha funcionat i, acabades les classes de divendres, es va començar a aplicar un mètode més agressiu per eliminar-les. La intenció és que dilluns el problema ja estigui resolt i les classes continuïn amb normalitat com s'ha fet aquests dies. Sigui com sigui, des de la casa de la vila destaquen que aquest incident "no tanca l'escola".
Des del consistori barberenc admeten que "és un fet indesitjable" però no tracta el cas de plaga, davant les protestes de diversos pares i mares del centre, alguns dels quals han contactat amb aquest mitjà. Una d'aquestes persones, E.M., denuncia que ha passat massa temps fins que s'ha començat a actuar i que, mentrestant, els alumnes han continuat sortint al pati.
El contenidor sota del qual s'ha detectat el focus serveix temporalment de magatzem mentre es fan unes obres d'ampliació de l'escola, i depèn del departament d'Educació de la Generalitat. L'Ajuntament de Barberà ha demanat al govern català que el canviï de lloc o bé l'elevi per evitar que torni a passar una situació similar.
Notícies recomenades
-
Vallès
Exigeixen a les companyies de subministraments que millorin el servei a les urbanitzacions de Castellar
-
Vallès
L’Ajuntament de Sant Cugat dona suport a l’escola Pins del Vallès arran d'un vídeo de l'extrema dreta contra el projecte educatiu
-
Vallès
Més vigilància als carrers de Badia
-
Vallès
Denúncies per drogues, conduir sense carnet i altres delictes en controls a Barberà
-
Vallès
Alex Rodés, l'artista de tretze anys que somia a ballar a la Royal Ballet de Londres
-
Vallès
La UAB, la primera universitat catalana amb un mercat de pagès setmanal: "Carbassó no, que no és època!"