Canvis a Sant Cugat en el sistema de recollida de residus

A finals d'any s'haurà ampliat també la freqüència de neteja de l'espai públic

Publicat el 21 d’octubre de 2025 a les 15:21

Sant Cugat del Vallès estrena un nou sistema de recollida de residus i ampliarà la freqüència de neteja de l'espai públic. L'Ajuntament ha augmentat el pressupost del servei dels 8 als 13 milions d'euros anuals, i ja ha s'han començat a desplegar els nous contenidors al centre, dels quals es disposarà de 3.000 unitats, 450 més que en el servei anterior. A més, s'han incorporat 4 nous camions de gran tonatge de recollida lateral, entre altres vehicles, i se sumen nous efectius de neteja per incrementar el nombre de cops que s'actua en la via pública. A partir de desembre es posarà en marxa la primera fase de recollida comercial, amb un sistema porta a porta de les 5 fraccions al nucli antic i la implantació de plataformes mòbils.

Al marge dels 4 camions de gran tonatge, el servei també incorporarà 4 escombradores d'aspiració elèctriques, 3 escombradores d'arrossegament, una escombradora elèctrica de voreres i una màquina fregadora. A més, s'incorporen a la flota 6 vehicles elèctrics per a la neteja amb aigua, repàs, recollida de papereres i resolució d'incidències, 11 carrets elèctrics per a la neteja manual de carrers amb escombra, 7 furgonetes elèctriques, 3 cotxes de supervisió elèctrics i 2 camions amb caixa oberta pels serveis de repàs.

Les millores pel que fa a vehicles es complementen amb una miniretro per a la neteja d'arrossegament de terres, 4 desbrossadores elèctriques, 12 bufadors i 36 bateries, a més de 2 tricicles elèctrics.

Més neteja als carrers

Pel que fa a la freqüència de neteja, s'han començat a implementar canvis perquè siguin plenament efectius a finals d'any. Al nucli antic es doblarà, mentre que a la resta de la localitat es passarà de neteges quinzenals o mensuals, depenent del cas, a setmanals.

Així, a Mira-sol, Volpelleres i Can Mates es passarà de neteges mensuals a setmanals, i a la Floresta, les Planes, Can Barata i Can Borrull es passarà de neteges bimensuals a quinzenals. També s'introduiran serveis específics per a la neteja de terres, prevenció de gelades o el pla de nevades, entre d'altres.

Pel que fa als contenidors, s'eliminen els soterrats, amb la previsió que a final d'acabar l'any ja hagin acabat tots els treballs. De cara al 2026, es preveu que al febrer comenci la recollida comercial porta a porta més enllà del nucli antic. També a l'any que ve s'instal·laran noves minideixalleries, amb de 70 noves per substituir les que funcionen en aquests moments, un total de 60.

Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google