
ARA A PORTADA
-
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
-
Rehabiliten l'edifici modernista de Caixa Sabadell amb una inversió de dos milions d'euros Aleix Pujadas Carreras
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
L’ Alberg de Sant Oleguer acollirà menors estrangers que arriben sols

- L’ Alberg de Sant Oleguer acollirà menors estrangers que arriben sols

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 02 de febrer de 2018 a les 19:01
L’Alberg de Sant Oleguer acollirà 15 menors que hagin arribat a Catalunya sense familiars. L’any 2017 van arribar, en aquesta situació, 1.489 menors d’edat. Una xifra que ha anat augmentat, sobretot els darrers dos anys.
L’Alberg de Sant Oleguer ofereix acolliment a menors d’edat estrangers que arriben sols a Catalunya. L’Ajuntament de Sabadell va oferir la seva col·laboració en l’acolliment d’aquests menors, dependents de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA). Així, Sabadell es converteix en la primera i única ciutat que, de moment, ha ofert aquesta col·laboració a la DGAIA.
La proposta es va fer perquè a partir del passat mes de juliol s’està produint una arribada a Catalunya de nois i noies estrangers menors d’edats sense referents familiars que està superant àmpliament la xifra d’altres anys. L’arribada a Catalunya d’aquests menors va ser l’any 2016 de 684 menors, el doble que l‘any anterior. Al 2017 van ser un total de 1.489.
Un cop detectats, els nois i noies són portats a la Fiscalia provincial de menors de Barcelona, a la Ciutat de la Justícia, per a la seva identificació, visita metge forense, determinació de l’edat, i posterior posada a disposició de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA).
L’acord entre l’Ajuntament i la DGAIA ofereix 15 places de suport, amb la previsió d’ampliar-les fins a arribar a les 20, a l’alberg de la ciutat. La proposta de l’Ajuntament compta amb la col·laboració de la Fundació IDEA, que farà el seguiment dels nois i noies. Aquestes instal·lacions donaran suport al centre d’acollida Coda 1 que gestiona la Fundació sabadellenca.
Cada menor romandrà a l’alberg uns dos mesos, mentre es fa el diagnòstic tècnic de la seva situació i s’elabora la seva proposta definitiva de protecció. L’acord amb la Generalitat té una durada inicial d’un any i el servei estarà finançat per la DGAIA. Durant una visita a l’Alberg de Sant Oleguer Georgina Oliva, directora d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA), ha destacat que l’increment d’arribada de menors estrangers no acompanyats «ha de ser tractat com un problema de país. Ens trobem davant d’una situació excepcional, d’una crisi migratòria molt greu, i que requereix una perspectiva més global i la implicació d’ajuntaments, entitats i altres departaments».

Notícies recomenades
-
Sabadell VÍDEO | Curiosa imatge: un senglar es passeja de nit en ple Centre de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de la Roureda 2025
-
Sabadell El comerç del centre de Sabadell fa pinya per reforçar l’ús del català
-
Sabadell De la calor... a la pluja intensa a Sabadell?
-
Sabadell Actuació dels bombers a Sabadell per un possible despreniment d'una façana a un carrer del Centre
-
Sabadell Continua la tensió entre la Policia Municipal i l'Ajuntament de Sabadell: "Ens van prohibir entrar al Ple"