ARA A PORTADA
-
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
-
Rehabiliten l'edifici modernista de Caixa Sabadell amb una inversió de dos milions d'euros Aleix Pujadas Carreras
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
Protecció Civil activa l'alerta per onada de calor

- La Creu Roja inicia la campanya contra l'onada de calor
Publicat el 30 de juliol de 2020 a les 17:05
Protecció Civil ha activat el pla PROCICAT per onada de calor davant la previsió de temperatures "extremes" els propers dies. El Departament de Salut ha posat en fase 2 el pla d'actuació per prevenir els efectes sobre la salut.
Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, aquest dijous s'inicia un episodi de temperatures màximes extremes que afectarà especialment les comarques del pla de Lleida, on el llindar d'avís es podria superar durant tres dies consecutius. Les temperatures més altes s'assoliran divendres i s'espera que la temperatura mínima no baixi dels 20 graus, tret de zones de muntanya.
La matinada de divendres, la temperatura rondarà localment els 25 graus al litoral central i sud, la vall de l'Ebre i Ponent. Divendres també tenen avís per temperatura màxima extrema totes les comarques de l'Alt Pirineu i Aran, Berguedà, Solsonès, Bages, Anoia, Conca de Barberà, Alt Penedès, Alt Camp i Alt Empordà. Al Vallès Occidental s'ha activat un avís de valor 1 en una escala de 6, que afectarà Sabadell de manera intensa divendres a la tarda.
Davant les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, Protecció Civil ha demanat als ajuntaments que es prevegin llocs frescos o sales amb aire condicionat, respectant sempre els mesures de seguretat per la covid; i es tingui especial vigilància de les persones més vulnerables, com major de 75 anys o persones amb discapacitat.
Protecció Civil ha recordat que cal hidratar-se molt sovint, evitar sortir al carrer en les hores de més insolació, que les persones que treballin a l'aire lliure es cobreixin el cap, que no es faci esport en les hores de més calor i que es visiti un cop al dia persones grans que viuen soles complint amb les mesures per reduir el risc de contagi per covid, entre d'altres.
Notícies recomenades
-
Sabadell VÍDEO | Curiosa imatge: un senglar es passeja de nit en ple Centre de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de la Roureda 2025
-
Sabadell El comerç del centre de Sabadell fa pinya per reforçar l’ús del català
-
Sabadell De la calor... a la pluja intensa a Sabadell?
-
Sabadell Actuació dels bombers a Sabadell per un possible despreniment d'una façana a un carrer del Centre
-
Sabadell Continua la tensió entre la Policia Municipal i l'Ajuntament de Sabadell: "Ens van prohibir entrar al Ple"