ARA A PORTADA
Prop de 2.000 empleats del Banc Sabadell sol·liciten l'adhesió a l'ERO, superant la xifra de sortides pactades
Diners
- La música amb què es forgen els somnis
Publicat el
15 de novembre de 2021 a
les 17:13
Actualitzat el
15 de novembre de 2021 a les
20:48
Gairebé 2.000 treballadors del Banc Sabadell han sol·licitat l'adhesió a l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que van pactar els sindicats i l'entitat a mitjans d'octubre. D'aquesta manera, el nombre de sol·licituds ja supera el nombre de sortides pactades, fixades en un mínim de 1.380 però ampliable a 1.605. A més, la xifra d'adhesions encara pot ser més gran, ja que el període per inscriure's a l'expedient de forma voluntària expira a les 23.59 h d'aquest dilluns 15 de novembre. No obstant això, els sindicats alerten que no totes les sol·licituds podran ser ateses, un fet que atribueixen a "criteris del banc". Un cop finalitzi el període d'adhesions, l'entitat comunicarà la resolució de les peticions el divendres 3 de desembre.
Malgrat les preocupacions per part dels sindicats -defensen que l'entitat aplicarà criteris subjectius per escollir quines seran les sortides-, aquests assenyalen que la xifra de sol·licituds "reafirma la defensa de la voluntarietat" en l'aplicació de mesures d'extinció. A més, asseguren que la direcció del banc s'ha compromès a "evitar en la mesura del possible" l'aplicació de mesures que puguin ser "traumàtiques", incloent-hi la mobilitat geogràfica.
Tot i això, asseguren que la xifra de sol·licituds és "trista per les connotacions que comporta". "Això vol dir destrucció d'ocupació, gent jove que tira la tovallola i perd la il·lusió i les ganes, treballadors amb problemes de salut i esgotaments dels veterans", ha escrit la Unió General de Treballadors (UGT) en un comunicat.
https://www.diaridesabadell.com/2021/10/16/banc-sabadell-acomiada-1380-treballadors/
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
Yomovo Kia Integral Car, entre els millors concessionaris d'Europa
-
Diners
IDP desenvoluparà el bessó digital d’un sistema robòtic per collir tomàquets cherry
-
Diners
Movento obre a Badalona el seu primer concessionari BYD
-
Diners
BBVA abonarà un dividend rècord de 37 cèntims per acció
-
Diners
Lluny dels objectius marcats en matèria de descarbonització: “No anem bé”
-
Diners
El VAB del Vallès Occidental creix un 2,7% i ja supera en un 12,3% el nivell d'activitat del 2019