ARA A PORTADA
-
Sabadell Segona vida per a les cases angleses de Sabadell: se n'han construït més de cent en cinc anys Albert Acín Serra
-
-
Sabadell Xavier Cañas, director de l'Institut d'Investigació i Innovació del Taulí: "Hem aconseguit un primer finançament per al projecte de la Nau Bosser" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell La protesta contra les hores extres, als CAP: "Tenim 12 minuts per pacient i n'acabem encabint tres en aquest temps" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Nou aparcament a la ronda de Collsalarca amb una cinquantena de places al costat del Pavelló del Nord M.Ordóñez
- Escoles en vaga: tercer i últim dia de protestes dels professors
Publicat el
17 de març de 2022 a
les 16:29
Actualitzat el
17 de març de 2022 a les
16:45
Una carta signada per una trentena de direccions d’escoles públiques de Sabadell deixa clar que l’avançament de l’inici de curs només ha estat el detonant que ha fet esclatar el malestar acumulat en els darrers anys. A darrere, hi ha més decisions del departament d’Educació que consideren que s’han pres sense dialogar i que menyspreen la comunitat de docents. Per això justifiquen sumar-se a la vaga, que va començar dimarts i que aquesta setmana s’estén fins avui, dijous. També està convocada per al 29 i 30 de març.
Les direccions sabadellenques denuncien falta de recursos per a desplegar el decret d’escola inclusiva, que permeti atendre la diversitat a les aules; la necessitat de recuperar les plantilles d’abans de les retallades; la falta de personal docent; “la manca de planificació” del departament d’Educació; i la preocupació pel manteniment del model lingüístic català “com a model d’èxit per a la igualtat d’oportunitats”.
A la carta, lamenten que “són situacions que dificulten una gestió de qualitat als centres i que poden afectar directament la tasca amb l’alumnat”. Segons el departament d’Educació, un 30% dels docents de l’escola pública van seguir el primer dia de vaga a Catalunya. A la concertada, van xifrar el seguiment en un 8,7%. Des d’USTEC, un dels principals sindicats de professors, però, afirmaven que, en general, el seguiment va ser del 70%.
En el primer dia de vaga, un centenar de professors de Sabadell va recórrer la ciutat, des de la plaça d’Espanya fins a la seu de Serveis Territorials d’Educació a la Gran Via, abans de dirigir-se a la manifestació convocada a Barcelona, on van assistir 22.000 persones, segons la Guàrdia Urbana. El segon dia de vaga, en els centres públics el seguiment es va reduir al 15,1% i en els concertats va ser del 7,7%, segons Educació.
La d'aquest dijous ha estat la darrera jornada de vaga d'aquesta setmana. Les dues pendents de les cinc totals estan previstes el 29 i 30 de març. Els professors que s'han manifestat aquest dijous han tornat a cantar proclames contra la política educativa del Departament d'Educació. Aquest dijous però molts missatges s'han dirigit a Aragonès, ja que han passat de demanar només la dimissió de Cambray a demanar al president que el cessi. 'Exigim al Govern, Cambray cessament', 'No són cinc dies de vacances, sí són 10 anys de retallades' i 'No és el calendari, és treballar en precari', són alguns dels càntics que s'han escoltat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un nou vehicle permetrà recuperar la cobertura telefònica després d'incendis o apagades
-
Sabadell
VÍDEO | Tres detinguts per assaltar de nit una farmàcia de la Creu Alta i endur-se dues caixes registradores
-
Sabadell
FOTOS | Així són els nous jocs de l'àrea infantil de Can Gambús
-
Sabadell
Les obres dels 108 pisos de lloguer assequible de Can Gambús avancen amb un 10% d'execució
-
Sabadell
"Hauria de ser gratuïta tot el mes": dues setmanes sense pagar la zona blava, què en pensen els conductors?
-
Sabadell
Dos ferits en un accident entre un cotxe i un patinet a Covadonga