ARA A PORTADA
-
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
-
Rehabiliten l'edifici modernista de Caixa Sabadell amb una inversió de dos milions d'euros Aleix Pujadas Carreras
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
Detecten per primera vegada una llúdriga a Sabadell

- L'escriptor sabadellenc Jordi Catalán, nominat al premi Best Seller de Caligrama
Publicat el 30 de juny de 2022 a les 12:20
Actualitzat el 01 de juliol de 2022 a les 09:01
Després de molts anys de seguiments de fauna i de l’estat del riu Ripoll al seu pas per la ciutat de Sabadell, un grup de naturalistes que col·laboren en l’elaboració de l’Atles de Mamífers de Catalunya han detectat per primera vegada una llúdriga. Gràcies a unes imatges obtingudes mitjançant el mètode del fototrampeig, durant els mesos de maig i juny de 2022, s’ha pogut confirmar la presència d’aquest animal al municipi vallesà.
La llúdriga és un mamífer de la família dels mustèlids lligada als ecosistemes fluvials de bona qualitat, a més a més de ser una espècie protegida a Catalunya. Aquest animal necessita que els rius on habita tinguin un bosc de ribera ben desenvolupat, una bona qualitat de l’aigua i el mínim de pressió humana, és a dir, espais naturals tranquils, de baixa freqüentació i amb poca o gens infraestructura fluvial. Com a depredadora que és, també necessita espais on hi hagi una xarxa tròfica complexa amb les espècies de les quals s’alimenta, principalment peixos, però també amfibis, crustacis, rèptils, aus i petits mamífers.
Notícies recomenades
-
Sabadell VÍDEO | Curiosa imatge: un senglar es passeja de nit en ple Centre de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de la Roureda 2025
-
Sabadell El comerç del centre de Sabadell fa pinya per reforçar l’ús del català
-
Sabadell De la calor... a la pluja intensa a Sabadell?
-
Sabadell Actuació dels bombers a Sabadell per un possible despreniment d'una façana a un carrer del Centre
-
Sabadell Continua la tensió entre la Policia Municipal i l'Ajuntament de Sabadell: "Ens van prohibir entrar al Ple"