ARA A PORTADA
-
50 anys explicant la ciutat FOTOS | 50 anys amb el comerç de Sabadell: la metamorfosi comercial i urbanística de la ciutat Marta Ordóñez
-
Cultura i oci VÍDEO | Sergio Dalma i l'Escolania de Montserrat canten el Virolai i 'Em dones força' al papa Lleó XIV Redacció
-
-
Sabadell El bisbe de Terrassa, Salvador Cristau: "La visita del Papa ja és un missatge de pau i esperança" Arnau Fort
El torn d'ofici de Sabadell, investigat per presumpta corrupció
Sabadell
L'organisme sabadellenc nega qualsevol cas de corrupció i titlla d'"interessades" les acusacions
- Avís per pluja intensa a Sabadell aquest dijous
- Marc Béjar Permanyer
- Periodista
Publicat el
16 de maig de 2024 a
les 09:46
Actualitzat el
16 de maig de 2024 a les
16:25
El jutjat d'Instrucció 4 de Sabadell ha obert una investigació a un grup d'advocats del Col·legi de l'Advocacia de la ciutat (ICASBD) que haurien facturat quantitats superiors a la mitjana dels altres lletrats del torn d'ofici. Entre els investigats hi ha la degana Eulàlia Barros i dos responsables més de l'organisme.
Segons ha avançat TV3 i ha pogut confirmar el Diari, Barros i els altres dos membres de la cúpula del Col·legi van declarar dimecres davant del magistrat del cas pels delictes de malversació de cabals públics, tràfic d'influències i corrupció entre particulars. Els denunciants detallen que també van fer-ho durant més d'una hora, després d'obrir-se una causa que ha provocat una "evident incomoditat" en el col·legi.
En un comunicat fet públic aquest dijous, el Col·legi nega "de forma rotunda" les acusacions que es formulen en la denúncia i assegura que "ha posat i posarà a disposició de la justícia tota la informació per defensar la gestió de les designacions" del torn d’ofici i de les guàrdies. "Considerem que la denúncia respon només a un intent de desprestigiar la imatge i l'honorabilitat de la nostra institució i dels advocats del torn d’ofici. Per això, farem ús de totes les eines i mecanismes legals en defensa del Col·legi i els seus gairebé 1.100 col·legiats", expressen.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El pa que alimentava les noves fornades dels anys seixanta
-
Sabadell
Desallotgen un grup de lladres multireincidents que ocupava un pàrquing de Sabadell
-
Sabadell
Quin temps farà aquesta Castanyada a Sabadell?
-
Sabadell
El Semaf convoca una vaga de maquinistes el 10 i el 12 de novembre
-
Sabadell
La Botiga del Llaminer denuncia pintades a l’aparador mentre prepara la reobertura
-
Sabadell
Els veïns del bloc on va caure un sostre a Sabadell no podran tornar a casa "fins d'aquí a molts mesos"