Ara a portada
El ple de Sabadell aprova facilitar la instal·lació de plaques fotovoltaiques
Avinentesa en el ple per aprovar la moció de Sabadell en Comú Podem per accelerar la transició energètica

- El ple de Sabadell aprova facilitar la instal·lació de plaques fotovoltaiques
Publicat el 22 de juliol de 2024 a les 20:28
El ple municipal de Sabadell ha aprovat que hi hagi més comunitats energètiques a la ciutat i més plaques fotovoltaiques a les instal·lacions municipals. El grup municipal de Sabadell en Comú Podem ha presentat una moció perquè Sabadell que acceleri la transició energètica a la ciutat, que ha estat aprovada amb el vistiplau de tots els grups, a excepció de l'abstenció de la ultradreta. "Hi ha persones que pateixen els defectes derivats del canvi climàtic i cal fer bones polítiques ecologistes per corregir el planeta", ha reblat el portaveu dels comuns, Joan Mena.
Hi ha hagut avinentesa entre partits. De fet, els comuns ja havien abordat i polit la proposta amb reunions amb alguns grups municipals. "Cal que fiquem fil a l'agulla perquè la nostra ciutat avanci cap a l'autogeneració d'energies", ha expressat Santi Valls, regidor d'ERC. També s'hi ha referit Eloi Cortés, regidor de Transició Ecològica, que ha subratllat que "les energies renovables són eines indispensables en la descarbonització de les ciutats". Per la seva banda, Anna Lara, portaveu de la Crida per Sabadell ha lamentat que "alguns compromisos s'han rebaixat" respecte a la proposta inicial i ha demanat que "les entitats puguin participar en les taules de treball", en referència a les comunitats energètiques. El portaveu de Junts, Lluís Matas, s'ha mostrat preocupat especialment per l'accés a l'energia en el cas dels "polígons d'activitat econòmica" i, igualment, ha agraït les ganes negociadores dels comuns. També Cuca Santos ha donat l'aprovat a la moció. "Convido, a més, que vegin que on governa el PP hi ha moltes polítiques d'eficiència energètica", ha afegit.
Una pota de l'acord aprovat també amb el rendiment de comptes i un seguiment constant sobre les mesures que l'Ajuntament empren en matèria mediambiental i de transició energètica.
Notícies recomenades
-
Sabadell Josep Solé, al funeral del papa Francesc al Vaticà
-
Sabadell Engeguen un curs de xerrades mensuals de benestar i salut: consulta el calendari
-
Sabadell El comerç del Centre de Sabadell té una salut de ferro: més compres que vianants
-
Sabadell ERC vol que els veïns decideixin el pla urbanístic de Sabadell