El CEO de Qida, Oriol Fuertes / CEDIDA[/caption]
ARA A PORTADA
-
Els Reis passen per Sabadell: cau part del primer premi de la loteria del Nen Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada dels Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
Qida creixerà força el 2021 per la major demanda de serveis domiciliaris
- Ràdio Sabadell presenta el documental 'Tornar, 10 anys d'Ipurúa'
Publicat el 21 de maig de 2021 a les 18:14
Actualitzat el 24 de maig de 2021 a les 11:25
Qida, empresa d’impacte social que col·labora amb el sector salut, és un veritable cas d’èxit. La ‘startup’ de serveis domiciliaris nascuda el 2018 a Sabadell ha tancat un acord amb Adeslas, líder en assegurances de salut, que li permetrà incrementar la seva activitat i els ingressos.
Oriol Fuertes, fundador i CEO de Qida, és un jove empresari que va aplicar la seva experiència en l’àmbit sanitari i social en la creació d’un nou model d’atenció domiciliària per a les persones amb dependència i/o cronicitat, basat en la qualitat, un seguiment continuat i expert i la tecnologia (la seva ‘app’ permet fer un seguiment dels pacients al seu propi domicili).
“Qida -explica- no volia ser una agència de selecció o una plataforma de serveis, sinó una empresa centrada en les persones, un model enfocat en poder viure més temps amb millor salut a casa”.
Un projecte que, d’immediat, va comptar amb un important suport: els fons nacionals d’impacte social Creas, Ship2B i Fons Bolsa Social i BStartup. En total, 4,7 milions d’euros en capital risc i 1,3 milions en deute (Enisa).
La fórmula de Qida s’ha revelat, com dèiem, molt exitosa. L’empresa, que ha atès ja 3.000 persones, va facturar 70.000 euros el 2018; 300.000 el 2019; 950.000 el 2020, i preveu tancar el 2021 amb 2,5 milions.
D’un petit equip inicial, Qida ha passat a una plantilla de 80 professionals i 820 assistents: un 20% contractats de forma directa i la resta, per les famílies.
Qida va néixer a Sabadell i té la seva seu a la nostra ciutat (c/Doctor Puig, 33), però vol exportar el seu model a tot Espanya, sobretot a ciutats de més de cent mil habitants. Avui, opera a Catalunya, Madrid i Bilbao.
La pandèmia? “És cert que ens ha beneficiat en el sentit que la Covid-19 ha duplicat la demanda d’atenció domiciliària. Les residències? No volem fer crítica. Som dues alternatives que poden conviure perfectament, i, de fet, hi col·laborem”.
Qida vol seguir creixent de la mà de nous acords com el d’Adeslas. “Les perspectives són bones. El repte és ser líders en qualitat de servei, amb un equip preparat i el suport de la tecnologia”.
[caption id="attachment_184794" align="aligncenter" width="700"]
El CEO de Qida, Oriol Fuertes / CEDIDA[/caption]
El CEO de Qida, Oriol Fuertes / CEDIDA[/caption]
Notícies recomenades
-
Diners
Sabadell tanca l’any amb un lleuger repunt de l’atur
-
Diners
Grup Salas impulsa el seu primer hotel
-
Diners
Sabadell, tercera ciutat en generació de riquesa
-
Diners
El Banc Sabadell reparteix 370 milions d'euros entre els seus accionistes
-
Diners
Fluidra culmina l'adquisició del 27% del fabricant Aiper
-
Diners
Has sol·licitat el ‘Kit’ Digital? La Cambra t’ajuda a implementar-lo