ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
- El temps: cap de setmana estival
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
29 d’agost de 2019 a
les 09:00
Actualitzat el
31 d’agost de 2019 a les
16:39
La lliga en el futbol territorial arrenca el 8 de setembre, però els equips sabadellencs de Primera i Segona Catalana afinen la posada a punt per començar amb bon peu. Hi haurà notables novetats. El segon màxim representant local, el Sabadell Nord, buscarà la consolidació a la categoria després del seu gran debut. Quico Díaz torna a estar al capdavant i en les últimes hores ha rebut un reforç de luxe: Alejandro Moreno, Jandro. El jove davanter de Ca n'Oriac arriba cedit pel Centre d'Esports. La marxa d'homes importants com Pep Pinyol, Dani Muela o Kevin del Corral s'han contrarestat amb les incorporacions dels joves procedents del Mercantil, Iván Caballero i Àlex Sánchez, i el retorn de Carlos Silva.
Ha estat una pretemporada complicada perquè no han pogut treballar al Municipal del Nord pel canvi de la gespa artificial, però Quico Díaz confia en l'esforç i compromís dels seus homes per lluitar amb garanties per la permanència a Primera Catalana. Aquest diumenge juguen un amistós al camp del Llano davant el Viladecans, abans d'afrontar un dur inici de campionat al camp del Rubí i a casa contra el potent Manlleu.
Segona Catalana
Tres seran els equips sabadellencs la pròxima temporada després de l'ascens del Tibidabo. El conjunt de Torre Romeu ha hagut de trobar suport econòmic d'empreses del barri per tornar a Segona Catalana i ara el gran repte de Jesús Díaz, Vaquero, i els seus homes serà aconseguir per primera vegada la permanència després de l'ascens, un fet que mai s'ha assolit. El tècnic ha perdut algunes peces importants, com els porters Vladi i David Moreno, però també han arribat incorporacions interessants: Aiman i Alex Molina (Mercantil), Gonzalo Roldán (ex Planadeu), Víctor Bea (Mirasol), Xavi Presas (St. Cugat) i Oriol Gutiérrez (exjuvenil Manresa).
El rentat de cara més espectacular s'ha produït en el filial del Sabadell. Pràcticament tot nou, començant per la banqueta amb el debut de l'exfutbolista professional Nakor Bueno, sabadellenc i actual regidor d'Esports de l'Ajuntament de Castellar del Vallès. "Parteixo de zero amb l'únic objectiu de gaudir de l'experiència amb joves jugadors que volen progressar", diu. Podrà comptar amb dos futbolistes amb dinàmica del primer equip arlequinat com són Marc Bellalta i Marc Asturgó.
En canvi, la UE Sabadellenca manté gran part del bloc de l'any passat. Ha tornat el golejador Víctor Nicolás després del seu pas pel Vic de Primera Catalana encara que fins octubre no podrà jugar (han de passar sis mesos) i començarà la temporada a La Romànica. També han fitxat Kevin Pedragosa (Can Parellada), Marc Santacruz (Ripollet), Öscar Matamoros (Molletense) i Manuel Murillo (Matadepera), per compensar les retirades de Sebas i Saavedra i la baixa de Guerrero. A la banqueta continua un mític del futbol territorial com Jesús Rueda, Betis, que compleix la seva desena temporada com a primer entrenador del conjunt del Sud. L'objectiu serà la permanència "sense patiment".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
David de la Cruz participarà per dotzena vegada a La Vuelta
-
Esports
Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell"
-
Esports
El CE Sabadell anuncia la sortida de Rodri Escudero
-
Esports
Qui és Antonio Neri, el nou inversor i conseller del CE Sabadell?
-
Esports
Eneko Sánchez, el jove nedador artístic sabadellenc que ja és campió del món: "Entrenem moltes hores i qualsevol detall et pot deixar fora"
-
Esports
Una llegenda de Queen i un campió de Fórmula 1, amb la samarreta del Sabadell: la història d'una foto sorprenent