Poc més d'un mes després de la cursa, la Cap d'Any Race ha fet balanç d'una tretzena edició que ha trencat tots els registres. "Vull agrair tothom que forma part d'aquest projecte des de fa catorze anys. Ha estat un èxit rotund", explica Aleix M. Ribell, president de WeRun. Enguany, a més, amb l'afegit del canvi d'ubicació a l'Eix Macià, que "va ser un repte per tots i el resultat va ser d’excel·lent. Hi ha coses a millorar, però el balanç és molt bo", admet. En total, l'organització calcula que 4.119 persones van participar en la cursa.
Aquests registres consoliden la cursa com la segona de Catalunya i la tercera d'Espanya en nombre de participants, només per darrere de les Sant Silvestres de Barcelona i Madrid. Any a any, l'esdeveniment s'ha anat convertint en més multitudinari: dels 1.827 de la primera edició als 4.119 d'enguany. En la del 2024, a més, l'augment ha estat considerable també a la de 10 quilòmetres, amb un increment de fins a un 67%. "L'objectiu és treballar l'aposta en la cursa llarga. Volem créixer en qualitat", apunta Ribell. Entre els inscrits (3.750), destaca l'àmplia de representació de gent de fora de la ciutat, amb un 41% pel 59% de persones de Sabadell. En xifres, són 2.212 veïns del municipi i 1.538 de fora. Des de l'organització expliquen aquestes xifres per la promoció i campanya de màrqueting que cada any va a més. Això també provoca un augment de les despeses que enguany s'han elevat fins als 92.000 euros, un 29% més que el 2023. Tot això també va en consonància amb el creixement mediàtic de la cursa. La fira del corredor va tenir 6.500 visitants, 18.000 persones van presenciar la cursa des dels diversos punts del recorregut i més de 3.500 dispositius van connectar amb la retransmissió en directe de l'esdeveniment. Un autèntic èxit de masses. "Poso en valor l'impacte que té en la ciutat. Converteix Sabadell en un punt clau al Cap d'Any. Calculem que va generar un impacte econòmic directe de 250.000 euros a la ciutat", admet la regidora Katia Botta. D'altra banda, la tinenta d'alcaldessa Montse González defineix la cursa com "una festa esportiva que ja no pot faltar, no s'entendria un 31 de desembre sense la Cap d'Any Race". En el costat més solidari de la cursa, la donació d'un euro de cada inscripció a Ethos també va ser de rècord: la xifra va arribar als 5.169 euros. Aquesta quantitat es destinarà al programa 'Aixeca't', destinat a joves i adolescents amb problemes familiars i d'inserció.ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
- El KEIO CN Sabadell ja coneix el seu camí a la Copa del Rei i a l'EuroCup
Publicat el
07 de febrer de 2025 a
les 10:38
Actualitzat el
07 de febrer de 2025 a les
10:41
Notícies recomenades
-
Esports
David de la Cruz participarà per dotzena vegada a La Vuelta
-
Esports
Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell"
-
Esports
El CE Sabadell anuncia la sortida de Rodri Escudero
-
Esports
Qui és Antonio Neri, el nou inversor i conseller del CE Sabadell?
-
Esports
Eneko Sánchez, el jove nedador artístic sabadellenc que ja és campió del món: "Entrenem moltes hores i qualsevol detall et pot deixar fora"
-
Esports
Una llegenda de Queen i un campió de Fórmula 1, amb la samarreta del Sabadell: la història d'una foto sorprenent