
ARA A PORTADA
-
"Han caigut trossos de teulada d'amiant al pati de l'escola en episodis de ventades" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
El PP de Sabadell farà una ruta per solucionar problemes a tots els barris: "Fem el que no fa Marta Farrés" Redacció
-
FOTOS | TUS presenta tres nous busos articulats: "L'ampliació de la flota aportarà confort" Jan Cañadell Puigmartí
Pere Mongay i Casajuana, fundador de Gestoria Mongay

- El darrer pas del govern català per deixar sortir els nens al carrer
Publicat el 18 d’abril de 2020 a les 00:32
Actualitzat el 21 d’abril de 2020 a les 13:31
Pere Mongay va ser una persona familiar, seriosa però carismàtica, amb bon sentit de l’humor i una ironia molt fina. Pragmàtic, generós i empàtic amb les persones.
A més de jugador d’hoquei patins en la seva joventut, molt vinculat al Cerdanyola Club d’Hoquei, va ser un gran lector i viatger. Va ser cofundador de l’Orquestra de Cambra de Cerdanyola del Vallès, entitat amb la qual va estar vinculat estretament fins l’actualitat.
Va ser un apassionat de la seva professió i, empresarialment, va ser un emprenedor. L’any 1959 va fundar Gestoria Mongay, entitat que ha evolucionat des dels serveis de gestoria més tradicionals cap als serveis jurídics i econòmics més especialitzats. Va ser innovador en el que seria l’embrió de les noves tecnologies, implantant una de les primeres xarxes informàtiques de la zona, amb un sistema no compatible amb IBM. Amb l’ajuda del seu equip va crear un programa informàtic pioner de gestió de l’impost sobre la renda: l’automatització dels processos de càlcul matemàtic van permetre alliberar recursos que es van destinar a l’assessorament, cosa que va implicar un canvi de concepció de la gestió tributària i va permetre aportar un valor afegit a aquest servei.
Va ser visionari pel que fa a la gestió de persones: va aplicar sempre criteris de gestió que actualment són innovadors, i que es fonamentaven en la confiança en el seu equip i en prioritzar les persones sobre la resta de valors. Per això, els col·laboradors de Gestoria Mongay han estat els seus grans companys de viatge, amb els quals ha compartit una part important de la seva vida.
Va estar laboralment en actiu fins al darrer moment, perquè segurament no hauria sabut viure d’una altra manera.
El violinista Kai Gleusteen, Concertino de l'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, en conèixer la notícia de la seva mort, li va dedicar aquesta peça.

Notícies recomenades
-
Obituaris Obituari de JOSE ANTONIO PASTOR CASTELLANO - 06/09/2025
-
Obituaris Obituari de JOSE MARIA TORRES PRADAS - 06/09/2025
-
Obituaris Obituari de PEDRO MORCILLO GALLEGO - 06/09/2025
-
Obituaris Obituari de ANTONIA MOYA BLÁNQUEZ - 01/09/2025
-
Obituaris Obituari de MARIA FERNANDA PASTOR RODRÍGUEZ - 01/09/2025
-
Obituaris Obituari de RAFAEL ROSA DÍAZ - 01/09/2025