ARA A PORTADA
-
L’alça dels preus no frena el Nadal a taula: els restaurants esperen una bona campanya Marta Ordóñez
-
-
Així ha aconseguit el Parc Taulí de Sabadell reduir l'ús d'un milió de gots de plàstic Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
L'oposició de Sabadell critica el "triomfalisme" de Marta Farrés: "On són els pisos que ha promès?" Albert Acín Serra
-
Esquerra aposta per més participació, però per acotar-la a línies estratègiques de consens
- La final definitiva del CE Sabadell
Publicat el 15 de maig de 2019 a les 12:50
Actualitzat el 15 de maig de 2019 a les 16:57
L'alcaldable d'Esquerra, Juli Fernàndez, ha assegurat que estan molt contents de la feina feta a nivell participatiu en l'últim mandat, però ha afegit que encara queda feina per fer. "Estem molt orgullosos d'haver obert el camí perquè els ciutadans puguin prendre decisions sobre els pressupostos, però creiem que és un camí que hem de seguir avançant", ha dit el republicà. Des d'Esquerra consideren que els pressupostos participatius han d'aconseguir emmarcar-se en propostes que puguin millorar la vida dels ciutadans. "Hem d'aconseguir que aquesta oportunitat que la gent participi amb decisions efectives no ens generi situacions contradictòries" asseguren.
Des del partit republicà aposten per espai de debat amb les entitats i amb els partits per generar consensos per acabar decidint en què es destinen els recursos.
La número tres a les llistes d'Esquerra, Glòria Llobet, ha posat com exemple l'Àgora Nord, com a espai de relació entre els veïns i l'ajuntament per veure les necessitats de la zona. "Volem que les institucions i l'administració sigui encara més propera a la gent" ha dit la republicana. A més, ha afirmat que volen ampliar aquesta idea a més zones.
Tot i això, el partit no té un model concret, i assegura que s'haurà de vertebrà i adaptar-se a cada sector de la ciutat. Fernàndez ha afegit que s'haurà "d'anar vertebrant des dels nivells més amplis als més petits, hem de ser capaços d'anar creant aquesta estructura". "Al final els recursos són limitats, i creiem en l'elecció de manera directe dels ciutadans durant l'any i és important seguir millorant en aquests pressupostos participatius" ha sentenciat Fernàndez.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Aportació de gairebé sis milions d'euros a TUS per cobrir els comptes
-
Sabadell
VÍDEO | Un cotxe crema totalment i n'afecta dos altres en un garatge de Sabadell
-
Sabadell
Reprenen el projecte de reforma del carrer de l'alcalde Ribé, a la Gran Via
-
Sabadell
Cap de setmana accidentat a les carreteres sabadellenques: set incidents en menys de 72 hores
-
Sabadell
VÍDEO | Fent el cavallet i conduint sense casc ni matrícula: indignació a Sabadell per incivisme a la carretera
-
Sabadell
L’Aeroport de Sabadell, camí de superar les 60.000 operacions