
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Comença l’actuació per substituir els pins blancs del carrer de Santa Teresa

- Diari de Sabadell tornarà a fer seguiment de la jornada electoral
Publicat el 08 de novembre de 2019 a les 18:14
Actualitzat el 08 de novembre de 2019 a les 20:47
[caption id="attachment_115412" align="aligncenter" width="650"]
Els arbres seran substituïts / AJUNTAMENT DE SABADELL[/caption]
Aquest dijous es va iniciar l’actuació per substituir els exemplars de pi blanc ubicats al carrer de Santa Teresa, sobre el passeig de la Revolució, i que són més propers als habitatges, per altres espècies més idònies. Aquests arbres presentaven un risc potencial de causar danys si es mantenien al lloc. És per això que s’ha optat per substituir-los i properament s’hi plantaran espècies més adequades com ara lledoners, alzines, ametllers i arbres de l’amor. De tot plegat s’ha informat prèviament els veïns i veïnes.
Paral·lelament, es farà un test a un exemplar de pi blanc de dimensions singulars ubicat a la zona i que es vol conservar. Amb la prova es vol avaluar la seguretat d’aquest arbre en condicions de fort vent. En funció del resultat, es valorarà si per seguretat aquest pi també s’ha de talar o, per contra, és possible deixar-lo a lloc.
El pi blanc (Pinus halepensis) es caracteritza per tenir una capçada elevada de dimensions importants, alhora que arrels molt superficials quan creix en sòls molt compactes, com els de Sabadell. Per aquest motiu, és un dels arbres que més acostuma a caure en situacions de vent fort, per la qual cosa els exemplars situats més propers als habitatges presenten un elevat risc potencial de causar danys, el qual s’incrementa en els exemplars més grossos i que estan més inclinats.
De fet, actualment es desaconsella plantar-ne dins el nucli urbà, no només perquè amb el temps són propensos a caure, sinó també perquè les arrels sovint causen danys en el paviment de l’entorn i perquè pateixen la plaga de la processionària del pi.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell