ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
El riu Ripoll se sotmet a un procés de millora

- L'escola Samuntada es queda com està, amb una sola línia
Publicat el 29 de gener de 2020 a les 10:37
Actualitzat el 08 d’abril de 2021 a les 10:30
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha acabat els treballs per millorar l'espai del riu Ripoll al seu pas per Sabadell. L’actuació, que ha tingut un cost proper als 8.500 euros i que ha estat desenvolupada per Naturalea Conservació SL, sota la direcció de Forestal Catalana, s’ha fet en un tram de 50 metres del riu, concretament en la passera formigonada que hi ha entre el carrer Jonqueres i l’Horta de Can Bages.
Els treballs han consistit en una desbrossada de vegetació invasora, principalment canya americana (Arundo donax), eliminant-se el rizoma per evitar el seu rebrot. Paral·lelament, en aquests àmbits s’ha efectuat una sembra d’herbàcies, plantant espècies autòctones com Salix atrocinerea o Salix eleagnos, entre d’altres.
La plantació s’ha efectuat amb estaquetes de planta obtingudes del mateix indret i alvèols en contenidor de 300 ml en forma de petits grups de 3-11 unitats, per assegurar-ne la supervivència i bon comportament.
A més d’afavorir la millora de l’ecosistema, els treballs garantiran la lliure circulació de l’aigua i minimitzaran el risc de desbordaments.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell