ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Salut proposarà al govern de l'Estat deixar Sabadell fora del pas a la fase 1
Salut proposarà al govern espanyol deixar Sabadell fora del pas a la fase 1

- La temperatura comença a recular
Publicat el 06 de maig de 2020 a les 16:33
Actualitzat el 06 de maig de 2020 a les 22:07
El Departament de Salut traslladarà al govern de l'Estat la proposta perquè Sabadell, tot el Vallès i l'àmbit metropolità de Barcelona quedin fora del pas de la fase 0 a la fase 1 de desconfinament, segons avança TV3. De fet, només planteja que siguin tres les regions sanitàries que facin el pas: Terres de l'Ebre, Camp de Tarragona i l'Alt Pirineu-Aran.
D'aquesta manera, l'Àmbit Metropolità Nord, que engloba els municipis del Vallès Occidental, l'Oriental, el Barcelonès Nord i el Maresme i, per tant, on es troba Sabadell, haurà d'esperar a més endavant per fer el canvi, donat l'alt risc que es registri un rebrot del virus. També es veuen afectades Barcelona Ciutat, Àmbit Metropolità Sud, Catalunya Central, Girona i Lleida.
Dimarts, la consellera de Salut, Alba Vergés, ja va avaçar que “segurament hi haurà diferències” en el desconfinament, tot apuntant que l’àrea metropolitana de Barcelona, on es troba Sabadell, no entraria en fase 1 el proper dilluns, 11 de maig. “Potser no per a l’11, però una mica més endavant ens podríem plantejar alguna cosa”, va dir en declaracions a TV3.
Vergés va considerar que el risc de rebrot és “més alt” en zones com l’àrea metropolitana de Barcelona i per això han plantejat aquest dimecres la seva proposta a Sanitat. De fet, ni Barcelona ni les àrees metropolitana nord ni metropolitana sud “estan a la zona verda”.
La incidència a Sabadell és notòria, donat que dilluns és festiu a la ciutat, jornada en què se celebra la festivitat de La Salut. Tot i que l'Ajuntament ha suspès tots els actes, sí que s'havia plantejat celebrar la tradicional missa de dilluns a la tarda al santuari, això sí, respectant la capacitat d'aforament màxim equivalent a un terç de l'habitual en actes litúrgics.
https://www.diaridesabadell.com/2020/04/10/telegram-diari-sabadell/
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell