ARA A PORTADA
Unitat entre l’aeroclub i la Cambra de Comerç per internacionalitzar l’Aeroport de Sabadell
El president de l’Aeroclub Barcelona Sabadell, Pere-Joan Nogueroles, assegura que l’equipament “és un pol econòmic” i sosté que “té molta projecció”

- La Covid, un any després: i ara què?
Publicat el 08 de març de 2021 a les 09:00
Actualitzat el 08 de març de 2021 a les 10:58
Fer volar ben lluny l’Aeroport de Sabadell. L’aeroclub té per objectiu consolidar la internacionalització de l’aeroport –que ja forma persones de 43 països– de la mà de la Cambra de Comerç. Així s’ha acordat en una visita en què diversos representants de l’entitat sabadellenca van refermar l’interès de treballar plegats per potenciar l’activitat aeronàutica.
El president de l’Aeroclub Barcelona Sabadell, Pere-Joan Nogueroles, assegura que l’equipament “és un pol econòmic” i sosté que “té molta projecció”. En la mateixa línia, el president de la Cambra, Ramon Alberich, destaca que l’aeroport “està infrautilitzat” i considera que cal donar-hi suport. Des de la Cambra hi col·laboraran des de la difusió i l’organització d’actes. Una altra de les propostes que es van debatre va ser la creació d’un centre de formació per a mecànics de motor d’helicòpters i aeronaus.
“Portar aquesta formació a Sabadell donaria un gran valor afegit”, defensa Nogueroles, que assegura que hi ha poques escoles de formació professional de pilots i mecànics arreu del territori. També Alberich considera que podria impulsar els joves de Sabadell i comarca a trobar “una feina estable i de futur”. La Cambra també participarà en l’impuls de la digitalització d’aquesta infraestructura i la seva rehabilitació sostenible.
De fet, des de l’aeroclub han avançat que ja s’està treballant en els primers prototips d’avions elèctrics i, en un futur, s’incorporaran a l’aeroport: “Volem caminar cap a una major sostenibilitat”, assegura Nogueroles, que aprofita per recordar que ja es busca reduir el consum de carburant. De fet, segons l’estudi que va realitzar l’Institut Cerdà, l’activitat aeronàutica de Sabadell té un consum anual del 42% d’una estació mitjana de combustible.
L’informe també assenyalava l’aeroport com un pol d’atracció empresarial. “Seria molt encertat atraure també l’activitat comercial”, conclou Alberich.
Notícies recomenades
-
Sabadell L’Entesa per Sabadell s'oposa al projecte d’aparcament a l’Eix Macià: "Està qualificat per a equipaments"
-
Sabadell Retalls de la memòria de Sabadell ‘made in’ Xile
-
Sabadell Quins són els reptes principals de Can Puiggener per assolir una transformació real?
-
Sabadell Concentració simbòlica a les portes de l'Ajuntament en suport a la flotilla
-
Sabadell Què li passa al teu vehicle quan poses el combustible equivocat i què cal fer?
-
Sabadell Inspira Arrels organitza la Fontada de la Salut: una jornada cultural i tradicional