Segons el diputat republicà Jordi Salvador, un dels signants de la PNL, el de Sabadell és només un exemple, ja que “són molts els treballadors i organitzacions sindicals que han denunciat la vulneració de drets a causa de retallades de plantilla, l’empitjorament de la qualitat de l’ocupació i l’externalització de serveis”.
La PNL reclama una gestió negociada entre empresa i representants dels treballadors per consensuar els canvis organitzatius que es vulguin plantejar en cada cas.
ARA A PORTADA
ERC i CUP fan costat als treballadors de Correus amb una proposta de llei al Congrés
- Joan Carles Riba: "Hi haurà canvis i volem sacsejar algunes seccions"
Publicat el
03 de juny de 2021 a
les 18:30
Actualitzat el
03 de juny de 2021 a les
18:31
ERC i la CUP han registrat una Proposició no de Llei (PNL) per instar el govern espanyol que "es garanteixi el caràcter universal i públic del repartiment postal i contra les retallades de personal i recursos que s’estan patint a l'empresa Correus".
La proposició reclama que es compleixi amb les contractacions i provisions de places en tots els centres de treball, “garantint una ocupació digna i estable i unes plantilles amb personal suficient”.
La iniciativa arriba dies després de la visita al Congrés d’una delegació sindical de Correus de Sabadell, on la unitat de repartiment número 4 manté des de fa més de 50 dies un conflicte laboral, amb vaga indefinida, per denunciar condicions de "precarietat laboral i la no contractació de personal pendent".
El grup municipal d'ERC va acompanyar els treballadors de Correus en la visita al Congrés. Per altra banda, el portaveu a l’Ajuntament, Gabriel Fernàndez, ha lliurat personalment als vaguistes la còpia de la PNL registrada durant la concentració dels treballadors de Correus a la plaça Sant Roc.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"