ARA A PORTADA
Les claus per viatjar amb seguretat en temps de pandèmia
- El llegat del Sol, 33 anys d'interpretació
Publicat el 29 de juliol de 2021 a les 12:17
[Marina Torras]
Viatjar en temps de pandèmia pot resultar caòtic per la quantitat d’estrictes mesures a seguir i documents que es demana als turistes. Per volar i sortir de la Península, un dels requisits és el certificat de vacunació de la Unió Europea (UE), més conegut com a Passaport Covid, que es pot demanar a través de la web de La Meva Salut. Aquest certificat prova que s’ha administrat a la persona que viatja amb una dosi de la vacuna, una de les homologades per la UE (AstraZeneca, Pfizer, Moderna o Janssen), i que han passat mínim 14 dies des de l’aplicació de la vacuna.
Alguns països, però, demanen la pauta de vacunació completa, amb un mínim de 14 dies des de la segona aplicació. Si no es té encara el certificat de vacunació, tant perquè la persona que viatja no té cap dosi de la vacuna o no té la pauta completa, alguns països demanen un test d’antígens abans del vol amb 48 hores d’antelació com a màxim, i 72 hores abans si és PCR.
Un altre requisit imprescindible a alguns destins, tant si es té el certificat de vacunació com si no, és apuntar-se al registre de salut del país. La gestió s’ha de fer abans del viatge a través del web oficial del govern de cada país, de manera en línia i gratuïta. Aquest registre serveix per controlar els passatgers que viatgen a cada país, i es pot portar imprès amb un codi QR o al telèfon mòbil.
En cas que la persona que viatja ja hagi passat la Covid, el procediment és el mateix: certificat de vacunació en cas que ja tingui la dosi reglamentària d’una vacuna homologada, o en cas contrari, test d’antígens o PCR; i apuntar-se al registre de salut del país de destí.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Reparen alguns fanals de Sabadell després de l'accident d'aquest Nadal
-
Sabadell
Tot el que has de saber sobre la balisa V16, obligatòria a partir del 2026 a Sabadell i a tot l'Estat: adeu definitiu als triangles d’emergència
-
Sabadell
Consulta les afectacions al trànsit per la cursa de cap d'any a Sabadell
-
Sabadell
Què puc fer els últims dies de Nadal a Sabadell?
-
Sabadell
Rescaten una dona que havia quedat atrapada al balcó
-
Sabadell
Josep Escartín (síndic): "La Policia ha d'acudir quan se li truca, tot i que sigui per dir al veí que no té raó"