
ARA A PORTADA
Reclamen la ronda del Vallès pel risc de congestió de l’AP-7

- L'Ajuntament destina 2,5 milions d'euros per acabar el parc de les Aigües l'any vinent
Publicat el 03 de setembre de 2021 a les 08:00
Actualitzat el 01 de setembre de 2021 a les 18:39
L’autopista de la Mediterrània i l’AP-2 han aixecat definitivament les seves barreres després de mig segle de concessió. Ho fan, però, sense resoldre el seu futur. Les concessions que ahir ja van expirar són l’AP-7 –entre Tarragona i La Jonquera–, l’AP-2 –entre el Vendrell i Saragossa–, la C-32 i la C-33. A Catalunya només quedaran quatre vies amb peatge explícit: el túnel del Cadí, els túnels de Vallvidrera, la C-16 entre Sant Cugat i Manresa i la C-32 entre Castelldefels i El Vendrell.
Si bé és cert que amb la fi dels peatges la mobilitat a les carreteres de la nostra comarca no es veurà especialment alterada, segons els experts s’espera un “fort increment” de trànsit rodat a l’AP-7 i altres vies d’alta ocupació. Els experts hi plantegen dues solucions: la construcció de la B-40 (Quart Cinturó o ronda del Vallès) i la promoció del transport públic per fer-lo més competitiu al cotxe.
La fi de la concessió ha estat molt aplaudida pels experts de Sabadell i comarca, que assenyalen que permetrà fer més competitiu el transport i les empreses de logística del territori: “Facilitarà la interconnexió de tres províncies catalanes per l’AP-7”, valora la presidenta del Centre Metal·lúrgic de Sabadell, Alícia Bosch, que assenyala l’estalvi que suposarà per al transport i les empreses de la comarca.
[caption id="attachment_193907" align="aligncenter" width="700"]
La B-40 reduiria la congestió de l’AP-7 i permetria connectar millor la ciutat, segons defensen agents vallesans / O. E.[/caption]
Hi coincideixen des de la Cambra de Comerç. “La despesa en autopistes en els vehicles pesants i empreses de logística ens preocupava. Influeix en la competitivitat de les empreses vallesanes”, destaca Pere Jordi Puig i Ysern, president de la Comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transports de la Cambra.

Notícies recomenades
-
Sabadell La Festa Major de Sabadell estrenarà una pantalla gegant
-
Sabadell Què poden fer els més petits a la Festa Major de Sabadell 2025?
-
Sabadell L’Ajuntament de Sabadell suspèn les activitats a l’aire lliure i Rodalies atura el servei per les pluges intenses
-
Sabadell Per què desapareix la fideuada de la Festa Major?
-
Sabadell Com aconseguir un dels 20.000 mocadors de la Festa Major de Sabadell
-
Sabadell El sabadellenc Fèlix Colomer, víctima d'un rocambolesc robatori al seu pis de matinada