ARA A PORTADA
-
-
Josep Rull: "Que content estaria l'avi que el Sabadell torni a ser a Segona Divisió" Marc Segarra Rodríguez
-
Farrés condemna "amb rotunditat" el moment "desafortunat i profundament ofensiu" protagonitzat per Fuoli Redacció
-
-
Sant Joan encén Sabadell amb 20 revetlles i quatre fogueres a diferents barris de Sabadell Marta Ordóñez
Circular per la vorera, la infracció en patinet elèctric més sancionada
- Fecasarm demana que "no es criminalitzi" la discoteca Waka pels reiterats incidents amb els treballadors de seguretat
Publicat el
06 de desembre de 2021 a
les 19:16
Actualitzat el
06 de desembre de 2021 a les
19:22
Una sanció a conductors de patinets elèctrics cada dia i mig. La Policia Municipal ha sancionat 252 usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP) des de l’inici del 2021, el primer any que s’ha regulat –i sancionat– l’ús del patinet elèctric a Sabadell. Les dades de la policia assenyalen que la infracció més repetida és circular per la vorera o zones de vianants, un incompliment que representa el 32% de les sancions que els agents han interposat des de gener fins a finals de novembre.
La segona gran infracció és circular dues persones sobre un mateix patinet elèctric, un fet que la normativa prohibeix rotundament. I representa el 24,6% dels casos detectats a Sabadell.
Incomplir les normes bàsiques de circulació també ha estat molt sancionat entre els usuaris de VMP. Saltar-se els semàfors en vermell (42 multes), conducció negligent o temerària (9), no respectar el senyal d’estop o prohibició (9) o desobeir el senyal dels agents (2) suposen també el 24,6% de les principals infraccions sobre un patinet elèctric.
Aquests tres incompliments –conduir per la vorera, viatjar dues persones sobre un patinet o desobeir les normes de circulació– ja sumen vuit de cada deu sancions.
Durant el 2021, però, els agents també han enxampat una quarantena de persones que conduïen amb auriculars o fent ús del telèfon mòbil dalt del patinet (15,1%), usuaris que conduïen sota els efectes de l’alcohol (2,7%) o que s’han negat a sotmetre’s a la prova d’alcoholèmia o la inspecció del patinet elèctric (0,8%).
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Torrent del Capellà ret homenatge a qui va aixecar el barri del no-res: "Hi ha gent que vivia en coves"
-
Sabadell
Sabadell ja coneix el calendari laboral del 2027: consulta els dies festius
-
Sabadell
La FAVS denuncia Diego Fuoli davant del jutjat de guàrdia de Sabadell per un presumpte delicte d’odi
-
Sabadell
VÍDEO | La 'fàbrica de gelats' més petita del món està a Sabadell
-
Sabadell
La vergonya a Sant Roc que presagiava la condemna al discurs de Diego Fuoli
-
Sabadell
Jutgen un home acusat d'abusar sexualment d'una menor a Sabadell