ARA A PORTADA
-
-
Josep Rull: "Que content estaria l'avi que el Sabadell torni a ser a Segona Divisió" Marc Segarra Rodríguez
-
Farrés condemna "amb rotunditat" el moment "desafortunat i profundament ofensiu" protagonitzat per Fuoli Redacció
-
-
Sant Joan encén Sabadell amb 20 revetlles i quatre fogueres a diferents barris de Sabadell Marta Ordóñez
La Fira Reial dona la benvinguda a la setmana més màgica de l'any
Fira Sabadell acull la recepció reial fins al 4 de gener
- Quan es podrà fer pont el 2022 a Sabadell?
Publicat el
02 de gener de 2022 a
les 18:29
Actualitzat el
03 de gener de 2022 a les
12:15
Ja està tot a punt per a l'arribada de Ses Majestats els Reis d'Orient en la cavalcada que rep homenatge a la seva presència a la ciutat. Si la setmana passada, els veïns de la ciutat donaven la benvinguda a l'Ambaixador reial a la plaça Sant Roc, aquest matí ha sigut el torn de donar el tret de sortida la Fira Reial que estarà oberta al públic fins al pròxim 4 de gener. Un espectacle de gran valor artístic que teixeix complicitats entre les diferents entitats culturals de la ciutat perquè la màgia sigui la protagonista d'aquesta setmana tan especial.
La instal·lació de la fira, que ha sigut inaugurada aquest matí, sota la supervisió del seu director artístic, Joan Baptista Torroella, vol convertir-se en la recepció de la cavalcada de dijous. "L'arribada dels Reis és un espectacle místic", afirma Baptisa, el qual fa més d'onze anys que dirigeix les recepcions reials que han guarnit la ciutat.
La visita a la fira, que aquest any no necessita cita prèvia, presenta un recorregut per diferents ambients on l'ambientació i les actuacions que l'acompanyen ens endinsaran en la veritable fantasia de Nadal. Des de recepcions endolcides, on els ajudants dels reis entregaran els primers regals als infants fins a les carboneres que recordaran les seves malifetes. Pot semblar fútil, però les coreografies que les acompanyen sempre pretendran que cada infant "pugui gaudir del seu moment", ens recorda Anna Antonetti, de l'escola de ball Kmy Studio.
Ara bé, els grans protagonistes sempre seran els reialmes, de camí des d'Orient, "amb un espai dedicat íntegrament a la seva estança i descans", ens recorda Baptisa. Aquest any la incorporació de les haimes, on se'ls podrà veure en repòs i l'exposició de les seves vestimentes i joies serà un punt afegit a la trobada. Malauradament, l'epidèmia no permetrà reposar-hi al costat.
Durant la visita, les actuacions no pararan de sorprendre'ns, com les dels guardaespatlles dels reis que ja havien començat a treballar des de les sales del Teatre Sant Vicenç. Avui han acompanyat a les autoritats municipals, entre elles, l'alcaldessa Marta Farrés, la qual ha preguntat sobre el seu regal entre el munt que restava per entregar.
De moment, i a falta de canvis, només s'ha volgut destacar la vigència de les normes sanitàries que acompanyen un any més la Fira Reial.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Torrent del Capellà ret homenatge a qui va aixecar el barri del no-res: "Hi ha gent que vivia en coves"
-
Sabadell
Sabadell ja coneix el calendari laboral del 2027: consulta els dies festius
-
Sabadell
La FAVS denuncia Diego Fuoli davant del jutjat de guàrdia de Sabadell per un presumpte delicte d’odi
-
Sabadell
VÍDEO | La 'fàbrica de gelats' més petita del món està a Sabadell
-
Sabadell
La vergonya a Sant Roc que presagiava la condemna al discurs de Diego Fuoli
-
Sabadell
Jutgen un home acusat d'abusar sexualment d'una menor a Sabadell