ARA A PORTADA
-
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
-
Rehabiliten l'edifici modernista de Caixa Sabadell amb una inversió de dos milions d'euros Aleix Pujadas Carreras
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
Mesures contra el mosquit tigre, molt present al setembre
El mosquit tigre pot transmetre diverses malalties com, per exemple, el Dengue, la Chikungunya o el Zika

- Fixats els criteris tècnics a seguir per les empreses que retirin l’amiant dels edificis de Badia
Publicat el 16 de setembre de 2022 a les 10:05
Les pluges dels darrers dies i les temperatures càlides que encara ens acompanyen aquest mes de setembre són ingredients que conviden a un augment de la presència del mosquit tigre. Aquests insectes són potencials transmissors de diverses malalties i, per tal d'evitar la seva proliferació, és aconsellable seguir algunes mesures de control. Els ous i les larves d’aquest insecte viuen en petites basses d'aigua estancada en àrees exteriors properes a la presència humana.
Una de les accions a nivell domèstic més eficaces perquè no es desenvolupin és buidar o netejar els espais on es produeixen petites acumulacions d’aigua –gerros exteriors, cendrers, zones de desguàs, etc.–, on aquesta espècie creix i es reprodueix. Alhora, també resulta eficaç tapar amb mosquitera o un altre sistema els bidons d’aigua de regar i netejar de restes de fulles les zones de drenatge o canals de desguàs.
Paral·lalemnt, és recomanable evitar forats i depressions a terra que puguin acumular aigua més d’una setmana, així com renovar l’aigua de les arquetes dels embornals o desguassos com a mínim dos cops per setmana. A basses i fonts ornamentals és molt útil posar-hi peixos. Tot plegat, ajudes per evitar la presència del mosquit tigre.
Potencials transmissors de malalties
El mosquit tigre pot transmetre diverses malalties com, per exemple, el Dengue, la Chikungunya o el Zika. Aquestes afeccions estan causades per virus i poden produir febre i dolors articulars i musculars, entre altres símptomes, i en algunes ocasions es requereix hospitalitzar els pacients. Els virus es transmeten a les persones quan l’insecte pica després d’infectar-se picant abans una altra persona infectada pel virus
Notícies recomenades
-
Sabadell VÍDEO | Curiosa imatge: un senglar es passeja de nit en ple Centre de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de la Roureda 2025
-
Sabadell El comerç del centre de Sabadell fa pinya per reforçar l’ús del català
-
Sabadell De la calor... a la pluja intensa a Sabadell?
-
Sabadell Actuació dels bombers a Sabadell per un possible despreniment d'una façana a un carrer del Centre
-
Sabadell Continua la tensió entre la Policia Municipal i l'Ajuntament de Sabadell: "Ens van prohibir entrar al Ple"