ARA A PORTADA
Junts planteja perseguir les ocupacions conflictives: “Degraden la convivència”
- Blau més groc, verd
Publicat el
13 de desembre de 2022 a
les 13:33
Actualitzat el
13 de desembre de 2022 a les
15:59
El grup municipal de Junts per Sabadell presentarà una moció al ple de gener per a actuar amb contundència davant d’ocupacions de pisos delinqüencials. Lluís Matas, portaveu dels juntaires, destaca que aquesta mena d’ocupacions generen “alarma social” i “degraden la convivència, generen problemes, amenaces i delictes”, apunta el número u de Junts a Sabadell. Creuen que “és necessari dotar als ajuntaments i comunitats de veïns d’eines jurídiques per fer front a aquestes ocupacions”.
El grup s’ha mostrat especialment preocupat en els casos d’immobles propietat d’entitats financeres, fons especulatius, la SAREB, o persones jurídiques considerades grans tenidors. “Aquests propietaris no actuen judicialment, i es desentenen dels problemes que generen”, apunten els juntaires.
Per evitar-ho, volen reclamar als tribunals de justícia i a la fiscalia de Catalunya que implementin protocols per permetre “uns tràmits ràpids i efectius per a desallotjar l’immoble ocupat il·legalment”.
En aquest sentit, proposen destinar a habitatge social els immobles recuperats d’aquestes ocupacions, precisament, per atendre la falta d’habitatge. Si prospera la moció al primer ple del 2023, haurà de servir per demanar que ajuntaments i les comunitats de veïns afectades puguin reclamar judicialment la desocupació si genera “una alteració greu” de la convivència. A hores d’ara, només ho pot fer la propietat.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"