El director general de Polítiques Ambientals i Medi Natural subratlla que aquesta priorització de les rutes oficials té dos beneficis principals. D'una banda, millorar el coneixement dels visitants sobre l'espai natural que volen visitar i, per tant, garantir la seva "seguretat". I de l'altra, garantir que la visita sigui "més respectuosa" amb el medi ambient, de manera que es contribueixi a la millora de la biodiversitat.
Està previst que aquestes aplicacions també tinguin en compte possibles restriccions puntuals com les que es produeixen quan hi ha alt risc d'incendi o altres riscos naturals, així com també els períodes més sensibles per la flora i la fauna. El Departament d’Acció Climàtica també està avaluant estendre aquesta col·laboració, en una segona fase, a altres administracions, com ara ajuntaments, amb paratges naturals protegits d'elevada freqüentació.
ARA A PORTADA
Les rutes per accedir als espais naturals protegits seran més respectuoses amb el medi ambient
Acció Climàtica ha arribat a un acord amb Google Maps, Waze i Wikiloc perquè prioritzin les indicacions oficials
- Obituari de Sabadell del 20 d'agost de 2023
Publicat el
19 d’agost de 2023 a
les 10:36
Actualitzat el
18 d’agost de 2023 a les
17:37
Quan un sabadellenc que vol anar al Parc Natural del Cadí Moixeró posa la localització al navegador GPS del seu dispositiu mòbil el porta a un punt indeterminat al mig de la muntanya. Precisament, això és el que vol evitar el Departament d'Acció Climàtica i, per això, han arribat a un acord amb Google -propietària de Google Maps i Waze- i Wikiloc per evitar-ho. En moltes ocasions aquestes aplicacions donen ubicacions "no exactes" o "altament sensibles" i ara es volen prioritzar les rutes oficials per garantir un accés ordenat als espais naturals. Marc Vilahur, director general de Polítiques Ambientals i Medi Natural, explica que l'objectiu és "garantir una visita respectuosa amb el medi natural", però també "la seguretat" dels visitants.
En el marc de l’estratègia per fomentar un millor accés al medi natural, el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i les empreses Google i Wikiloc estan col·laborant per millorar la informació en relació amb l'accés als espais protegits a través de diferents aplicacions. Vilahur explica que, en moltes ocasions, la senyalització digital dels espais naturals és "molt deficient" i això genera "una gran problemàtica de regulació d'accés al medi natural". L'acord preveu que aquestes aplicacions "prioritzin" les rutes de la Generalitat i s'eviti així que els visitants passin per espais més sensibles.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"