ARA A PORTADA
Creixen les operacions policials contra les ocupacions: prop d'un centenar aquest 2023
L’Ajuntament ha comprat el primer bloc de pisos amb aquest tipus d’ocupacions per destinar els habitatges al lloguer social
- Reprenen les obres de rehabilitació de les passarel·les del riu Ripoll
Publicat el 20 de setembre de 2023 a les 16:01
Actualitzat el 21 de setembre de 2023 a les 16:02
Més actuacions a Sabadell. La Policia Municipal ha evitat prop d’un centenar d’ocupacions entre el gener i l’agost d’aquest any. La xifra contempla tant ocupacions en calent -quan algú acaba d’accedir a un habitatge-, com temptatives -considerades quan s’està intentant entrar a l’immoble-.
El consistori exposa que la xifra mostra l'increment de les actuacions policials impulsades en l'àmbit municipal els darrers anys per evitar ocupacions conflictives a la ciutat, així com els problemes de convivència i incivisme que se’n deriven. En aquest sentit, per exemple, l’any 2016 es van evitar 23 ocupacions i, l’any següent, 16. L’any 2020, la xifra va pujar fins a les 43 i l’any 2021, arriba a les 42.
En el mandat anterior (2019-2023), el Govern local va comptabilitzar unes 220 ocupacions evitades per les 63 entre juny del 2015 i el juny del 2019, segons dades del consistori. Durant l’any passat i fins a l’agost d’aquest 2023, s’han registrat 75 temptatives d’ocupació, davant les quals la Policia Municipal també ha actuat. Cal tenir en compte que abans no es tenien dades de temptatives, qüestió que fa augmentar el balanç total d'actuacions.
El Govern municipal apunta que l’acció del cos local s’ha reflectit en la incidència de les ocupacions a la ciutat. Segons dades facilitades per l'Ajuntament, si el mandat 2015-2019 els habitatges ocupats a Sabadell van pujar un 73%, entre 2019 i 2023 aquest augment ha estat d’un 9,9%. De fet, l’any 2022, l’increment d’habitatges ocupats va ser d’un 1,7% respecte a l’any anterior. Entre gener i juny del 2023, aquesta xifra és d'una quinzena d’habitatges.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Quan puc reservar la meva visita amb l'Ambaixador Reial de Sabadell?
-
Sabadell
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats"
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis
-
Sabadell
Es deixa una olla al foc i obliga a mobilitzar els Bombers
-
Sabadell
Per què el teu cotxe no arrenca després de tres dies aparcat i com solucionar-ho
-
Sabadell
Una avaria en una escomesa deixa sense aigua més de 300 veïns durant dues hores