La capella de la Casa de Caritat va ser la seu de la parròquia de la Puríssima Concepció fins que es va inaugurar, l’any 1885, el nou temple a la via de Massagué. També va ser molt famosa l’anomenada popularment com ‘l’entrada general’, una mena de festa major impulsada per l’Orfeó de Sabadell.
Durant molts anys -fins a finals de la dècada dels seixanta- aquest edifici va servir per acollir persones que no tenien mitjans ni recursos per viure.
ARA A PORTADA
-
-
"No hi ha hagut cap incident seriós": un centenar d'avisos als Bombers per Sant Joan a Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Multa i tancament parcial de la Nova Creu Alta per la invasió de camp en l'ascens del CE Sabadell Redacció
-
FOTOS | Cau un cotxe amb quatre ocupants a les vies del tren al costat de l'Aeroport de Sabadell Redacció
Saps on era... la Casa de la Caritat?
Durant molts anys aquest edifici va servir per acollir persones que no tenien mitjans ni recursos per viure
- Saps on era... la Casa de la Caritat?
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
20 de setembre de 2024 a
les 13:22
Actualitzat el
23 de setembre de 2024 a les
12:01
L’actual plaça de les Dones del Tèxtil va tenir fins a quatre edificis amb funció d’hospital en diferents etapes. El projecte va ser de l’arquitecte Josep Oriol Bernadet i l’obra inicial es va dur a terme entre els anys 1844 i 1856. Era l’antic Convent dels Caputxins, el qual va ser cremat el 1835. L’Ajuntament va demanar el solar per fer-hi uns pàrvuls i un hospital, petició concedida l’any 1843. Així va néixer la Casa de Beneficència per acollir-hi gent gran i infants desemparats. Van fer venir monges terciàries del Carme de Vic que serien substituïdes posteriorment per les germanes de Sant Vicenç de Paül.
La capella de la Casa de Caritat va ser la seu de la parròquia de la Puríssima Concepció fins que es va inaugurar, l’any 1885, el nou temple a la via de Massagué. També va ser molt famosa l’anomenada popularment com ‘l’entrada general’, una mena de festa major impulsada per l’Orfeó de Sabadell.
Durant molts anys -fins a finals de la dècada dels seixanta- aquest edifici va servir per acollir persones que no tenien mitjans ni recursos per viure.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
La capella de la Casa de Caritat va ser la seu de la parròquia de la Puríssima Concepció fins que es va inaugurar, l’any 1885, el nou temple a la via de Massagué. També va ser molt famosa l’anomenada popularment com ‘l’entrada general’, una mena de festa major impulsada per l’Orfeó de Sabadell.
Durant molts anys -fins a finals de la dècada dels seixanta- aquest edifici va servir per acollir persones que no tenien mitjans ni recursos per viure.
Notícies recomenades
-
Saps on és...
Saps on és... la Sagrada Família de Sabadell?
-
Saps on és...
El vitrall més famós de Vila i Grau
-
Saps on és...
Una antiga placa del 1940 de Sabadell fa les maletes i se’n va a Mura
-
Saps on és...
Saps on s'amaga la ceba de Sabadell durant l'any?
-
Saps on és...
Saps com i on van néixer les associacions de veïns a Sabadell?
-
Saps on és...
Saps on s'executaven els condemnats a mort a Sabadell?