ARA A PORTADA
-
Els Reis passen per Sabadell: cau part del primer premi de la loteria del Nen Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada dels Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
Mor el matemàtic Joan Girbau
- Mor el matemàtic Joan Girbau
Publicat el 03 de febrer de 2023 a les 12:02
Actualitzat el 03 de febrer de 2023 a les 12:06
El matemàtic i catedràtic emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) Joan Girbau va morir aquest dijous als 80 anys d'edat, segons ha informat el seu entorn. Girbau es va formar en matemàtiques a la Universitat de Barcelona (UB), on també va exercir com a professor.
Durant un temps va viure a París, on va treballar al Collège de France durant dos anys. Del 1986 al 1990 va ser president de la Societat Catalana de Matemàtiques i era membre de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). Es va especialitzar en Geometria diferencial i va treballar en recerques relacionades amb aquest camp, entre d'altres.
El 1997, Girbau va rebre la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic que atorga la Generalitat de Catalunya.
Notícies recomenades
-
Vallès
Detingut un home per sis robatoris amb força a l'interior de domicilis de diversos municipis del Vallès
-
Vallès
Un jove amb arrels a Sant Cugat del Vallès, entre les víctimes del tràgic incendi de Cap d’Any a Suïssa
-
Vallès Desenes de veïns desallotjats per un incendi a l'interior d'un pàrquing de Sant Llorenç Savall
-
Vallès
Mor l'acompanyant d'una motocicleta en un accident a l'AP-7 a Castellbisbal
-
Vallès
El Vallès Occidental, la comarca amb més morts a les carreteres catalanes el 2025
-
Vallès
Reforcen la presència policial a l’AP-7 contra els robatoris