ARA A PORTADA
Quan entrarà en vigor la gratuïtat de la C-16 entre Terrassa i Manresa?
El Govern català aprova la modificació de les concessions per bonificar els trajectes de mobilitat obligada
- Tres ferits i cues de fins a 10 kilòmetres després d'un aparatós accident a l'AP-7
Publicat el 30 de juliol de 2024 a les 14:15
La mobilitat viària entre el Vallès Occidental i el Bages experimentarà a la tardor un canvi important per als milers de conductors que fan el trajecte entre ambdues comarques. El consell executiu ha aprovat aquest dimarts les modificacions de la concessió de al C-16 per permetre la gratuïtat dels peatges per als trajectes de mobilitat obligada entre Terrassa i Manresa. Una decisió que afectarà també veïns de Sabadell i altres municipis vallesans que hagin de passar per aquesta via. De la mateixa manera, l'eliminació entre setmana del peatge també s'estén a la C-32, en el tram entre Sitges i el Vendrell.
La mesura entrarà en vigor a partir del 4 de novembre, per a viatges d’anada i tornada el mateix dia, de dilluns a divendres no festius. Els conductors s’hauran de registrar prèviament i utiltizar un sistema de pagament dinàmic (Via-T o l’app gratuïta Satelise). En el cas de les motocicletes, com que cal un procés d’adaptació tecnològic, la gratuïtat es començarà a aplicar a partir del 16 de novembre.
La gratuïtat d'aquest tram va ser anunciada el passat mes de març per la consellera de Territori, Ester Capella. L'objectiu, tal com ha expressat el departament, és optimitzar les vies d’alta capacitat i descongestionar-ne d’altres, millorant així la seguretat.
Notícies recomenades
-
Vallès Desenes de veïns desallotjats per un incendi a l'interior d'un pàrquing de Sant Llorenç Savall
-
Vallès
Mor l'acompanyant d'una motocicleta en un accident a l'AP-7 a Castellbisbal
-
Vallès
El Vallès Occidental, la comarca amb més morts a les carreteres catalanes el 2025
-
Vallès
Reforcen la presència policial a l’AP-7 contra els robatoris
-
Vallès
El Vallès, motor demogràfic amb una població cada cop més envellida
-
Vallès
El virus de pesta porcina africana trobat a Cerdanyola no és el mateix que el del CReSA, segons l'informe de l'IRB