ARA A PORTADA
-
-
Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime Redacció
-
Reunions i "interès", però "sense diners" per posar llum al refugi del Pau Vila Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El bloc ocupat Guillem Agulló, a l'espera de judici: "No sabem on anirem després" Aleix Pujadas Carreras
Castas
Publicat el 08 d’octubre de 2012 a les 17:57
Actualitzat el 08 de juny de 2018 a les 10:28
Santiago J. Pedraz, magistrado-juez del Juzgado Central de Instrucción número Uno, declaró el archivo de las actuaciones que se seguían contra los detenidos en la manifestación que tenía como objeto ocupar o, en su defecto, rodear el Congreso de Diputados. El juez Pedraz se explayó elucubrando sobre el significado de invadir y penetrar antes de concluir que los hechos no eran constitutivos de infracción criminal y que sólo querían evidenciar la decadencia de la clase política.
Ese juicio de valor, al que la vicepresidenta Soraya Sáez de Santamaría calificó de no muy jurídico, sirvió de detonante para que algún político se despachara a gusto con el juez y le dedicara epítetos poco correctos. Era la respuesta inadecuada a la tentación de incluir en la sentencia consideraciones propias de comentaristas de internet. Declarar la bondad angelical de los detenidos y su derecho a la protesta con el argumento de que la clase política es poco menos que una excrecencia social es ir demasiado lejos.
La casta política no goza de buena imagen, pero los jueces no están en un escalón muy distinto ni tienen títulos ni razones para situarse en un plano moral diferente. La clase política no es más decadente que la sociedad a la que representa; los políticos no son mucho peores que el conjunto de la ciudadanía y estigmatizarles y convertirles en un pum,pam, pim, no aporta nada positivo.
No se puede generalizar ni pensar que todos los políticos son unos mangantes, ajenos a las dificultades de la sociedad. Dicen los clásicos que cada sociedad tiene los políticos que se merece, los que ella misma elige.
Notícies recomenades
-
Sabadell Atropellen una dona a la carretera de Barcelona
-
Sabadell Una vida de rebel·lia i de militància pel socialisme: Celestino Sánchez Ramos
-
Sabadell La desescalada digital a l'educació, vista amb bons ulls: “El sistema ha volgut imitar la societat sense estar preparat”
-
Sabadell “Em sento escoltada... i ara tinc ganes de viure!”
-
Sabadell La primera residència pública de Sabadell serà llar per a cent persones
-
Sabadell Milloren el Portal Sud per evitar que s'hi acumuli aigua en dies de fortes pluges