Sabadell pateix aquests dies una situació de risc per contaminació atmosfèrica, que es produeix a un total de 40 municipis de l’àrea de Barcelona declarats com a zona de protecció especial. Segons la informació facilitada per la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Generalitat de Catalunya, hi ha prevista la intrusió de pols sahariana amb concentracions de pols en superfície que superen el límit diari de PM10 (partícules amb diàmetre inferior a 10 micres) i es preveu que aquests valors es mantindran o s’incrementaran els propers dies. La Generalitat ha activat un avís preventiu, que no comporta l’activació de cap pla d’emergència.
En aquesta situació es recomana l’ús del transport públic i minimitzar l'ús del cotxe dins l'espai urbà. També que les persones més sensibles a la contaminació atmosfèrica (amb problemes respiratoris, gent gran i nens petits) evitin fer esforços físics a l'aire lliure. A més, s’avisa les activitats industrials i de generació elèctrica afectades pel Pla que han d’activar els seus protocols de treball.
La situació atmosfèrica d’anticicló que es produeix aquests dies impedeix la incursió de fronts atlàntics i projecta vents càlids del sud, cosa que ha provocat una densa capa de contaminació.
ARA A PORTADA
Sabadell en situació de risc per contaminació atmosfèrica

- Els dos últims sabadellencs del 2017
Publicat el 17 de desembre de 2015 a les 20:52
Actualitzat el 26 de febrer de 2021 a les 10:33
Notícies recomenades
-
Sabadell Per què desapareix la fideuada de la Festa Major?
-
Sabadell Com aconseguir un dels 20.000 mocadors de la Festa Major de Sabadell
-
Sabadell El sabadellenc Fèlix Colomer, víctima d'un rocambolesc robatori al seu pis de matinada
-
Sabadell Javier Guerrero presenta el seu llibre 'Sé Abejorro'
-
Sabadell El sud espera l’inici de la construcció de la primera residència pública
-
Sabadell Apareix un cartell anònim a Gràcia: "No volem les barraques al barri"