
En marxa un Pla per reduir l’absentisme escolar

- Pere Figueras Nart
- Periodista
Publicat el 10 de novembre de 2017 a les 21:32
A Sabadell hi ha un 9 per cent d’alumnes d’infantil, primària i ESO que no assisteixen regularment a classe. Una realitat que es vol combatre a través d’un nou projecte impulsat per l’Ajuntament i la Generalitat que aquest curs comença com a experiència pilot a cinc centres del nord de la ciutat i de la Serra, a Torre-romeu.
Reduir a la meitat l’actual xifra d’absentisme escolar és l’objectiu del nou pla presentat aquesta setmana. En aquests moments s’estima que 9 de cada 100 estudiants que cursen l’etapa obligatòria a la ciutat no van a classe regularment.
Així ho diu el tinent d’alcalde i regidor d’Educació de l’Ajuntament, Joan Berlanga, que afegeix: «l’absentisme és un tema que ens preocupa. Els alumnes que no van a classe regularment tenen molt difícil assolir l’èxit educatiu. Des del govern de la ciutat entenem que hem de dedicar esforços per revertir aquesta situació».
El nou projecte s’adreça de moment -com a experiència pilot- a 40 alumnes del col·lectiu gitano d’escoles i instituts de la zona nord i de la Serra, a Torre-romeu, amb la finalitat d’augmentar el seu nivell d’assistència a classe i el seu rendiment escolar.
És una iniciativa impulsada per l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, amb la implicació directa dels centres escolars i de les entitats Associació Gitana de Sabadell, Fundación Secretariado Gitano i l’Església Evangèlica de Filadèlfia.
Un dels eixos del projecte és el treball amb les famílies dels alumnes. A la pràctica, es portaran a terme activitats amb els infants i joves i els seus familiars, partint d’un diagnòstic inicial i de la seva realitat personal i social.
A partir d’aquesta diagnosi, s’elaboraran plans de treball amb objectius concrets que siguin avaluables i amb espais de coordinació. Els plans de treball concretaran les activitats que es realitzaran amb les famílies, els alumnes i en l’àmbit escolar, així com els recursos necessaris per dur-les a terme.

Notícies recomenades
-
Sabadell Les obres de la gatera, després de l’estiu
-
Sabadell Protesta a Sabadell: la Policia Municipal compleix l'amenaça i farà serveis mínims a l'estiu
-
Sabadell El pla de Sabadell per evitar morts per calor: fonts, protecció pels treballadors i tendals a les escoles
-
Sabadell Suspès el ple municipal de Sabadell perquè no funciona l'aire condicionat
-
Sabadell La protesta contra el Govern de Sabadell es fa gran: se suma tota la plantilla de l'Ajuntament
-
Sabadell FOTOS | Impactant accident de cotxe a la carretera entre Castellar i Sabadell
ARA A PORTADA