ARA A PORTADA
-
Diners El Banc Sabadell concentrarà les seves seus corporatives de Catalunya a Sant Cugat Albert Acín Serra
-
-
Sabadell VÍDEO | Demanen la dimissió d'un regidor de VOX de Sabadell per un polèmic gest durant el ple municipal Redacció
-
Sabadell FOTOS | Una espectacular tromba d'aigua descarrega a Sabadell i el Vallès amb força Jan Cañadell Puigmartí | Marc Béjar Permanyer
-
- El temps: núvols i algun ruixat
Publicat el
18 de novembre de 2018 a
les 21:43
Actualitzat el
18 de novembre de 2018 a les
22:08
Hipatia d’Alexandria va millorar el funcionament dels astrolabis i va inventar el densímetre a l’edat antiga, Trotula de Salerno va escriure diferents tractats sobre medicina femenina al segle XII, Rosalind Franklin va ser una de les investigadores clau de l’ADN, però el reconeixement al seu treball se’l van endur James Dewey Watson, Francis Crick i Maurice Wilkins. Aquests són només alguns exemples de la contribució femenina a la ciència, però hi podríem nomenar molts més, que en molts casos, no han rebut el mateix interès que els masculins, o han quedat silenciats.
Un 48,78% de les persones que es dediquen a les ciències i les tecnologies són dones, segons l’informe “Brecha salarial y científica de género”, elaborat pel Ministeri de Igualtat l’any 2017. A l’informe, “Científicas en Cifras”, que va elaborar el Ministeri de Treball l’any 2015, només un 39% del personal investigador a Espanya és femení. D’aquestes, la gran majoria es concentren al món sanitari, mentre que continuen sent minoria en el món tecnològic; segons l’Eurostat, només un 15,4% dels especialistes TIC a Espanya eren dones. Si analitzem la història del premi Nobel, només 17 dones han guanyat un relacionat amb les ciències des de l’any 1901.
“És necessari augmentar el numero de dones dins les ciències i les tecnologies. També s’ha de veure el paper que juguem. A infermeria, per exemple, la gran majoria són dones, però els càrrecs directius són pels homes”, explica la Rosa Palacín, investigadora de l’IMCAB - Institut de Ciències Materials de Barcelona -. L’any 2015, el 100% dels càrrecs més alts dels organismes públics d’investigació estaven en mans dels homes, les dones dirigien un 18% de centres o instituts públics d’investigació, però representaven el 75% dins dels consells rectors, segons “Brecha salarial y científica de genero”. L’any passat, per primera vegada des de 1939, la presidència del CSIC va caure en mans d’una dona, Rosa María Menéndez.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell s'uneix contra el maltractament a la gent gran en l'inici de la Festa Gran 2026
-
Sabadell
Hi havia una vegada cinc veïns, un drac i molta imaginació a Sol i Padrís
-
Sabadell
Retards a la línia R4 de Rodalies per les restriccions de velocitat provocades per la pluja
-
Sabadell
Una baralla acaba amb trets a l'aire a Sabadell
-
Sabadell
La regidora de la Crida Aurora Murillo s'acomiada del ple: "Ha estat un plaer i una oportunitat"
-
Sabadell
Tomben la proposta de la Crida de transformar la Policia Municipal: "El model policial del PSC és punitiu, no el compartim"