ARA A PORTADA
-
-
-
Sabadell L'esquerra del PSC troba a faltar habitatge públic al pressupost de Sabadell Albert Acín Serra
-
Sabadell A Madrid no, però a Sabadell sí: En Comú i Podem es presentaran junts a les municipals del 2027 Albert Acín Serra
-
Vallès Detingut un menor al Vallès Occidental per la seva presumpta vinculació amb els canals de Blocus Redacció
Què queda del proletariat vallesà?
Cultura i oci
L’artista i cineasta Claudio Zulian reflexiona sobre la classe obrera en un projecte audiovisual que pot visitar-se a La Virreina Centre de la Imatge de Barcelona
- El tour més especial
Publicat el
13 de juny de 2019 a
les 12:28
Actualitzat el
13 de juny de 2019 a les
16:17
El Vallès és un fidel reflex de la història de la indústria i del capitalisme; i, per tant, de la classe obrera. Així ho pensa l’artista, cineasta i escriptor Claudio Zulian (Campodarsego, Itàlia) que ha centrat en la nostra comarca la mostra Vallès: fabricar passats, fabricar futurs, que aquests dies pot visitar-se a La Virreina Centre de La Imatge, a Barcelona.
L’exposició està formada per set videoinstal·lacions col·locades en un sol espai. A través d’elles, el visitant pot recórrer la memòria proletària de ciutats com Sabadell, Terrassa, Cerdanyola o Ripollet. “Es tracta de trencar la dinàmica de l’oblit des d’una perspectiva del coneixement crític”, explica Zulian. “El que ens proposa el consumisme és oblidar, perquè a aquell qui oblida és més fàcil vendre-li qualsevol cosa”, afegeix.
Amb la mostra, Zulian es pregunta on ha quedat el proletariat vallesà. “Avui dia ningú s’identifica amb el treball, sinó amb l’oci. I això és un triomf del capitalisme. Si tothom es considera classe mitjana, per molt que tingui un sou baix, què queda de la cultura obrera?”, reflexiona l’artista. Els curtmetratges de Claudio Zulian critiquen l’oblit de la consciència de classe, però sense nostàlgia i sense excloure el progrés assolit a Occident fins al dia d’avui: “Es tracta que, mirant la història, puguem veure que la vida no és només el que tenim ara. Vull convidar a pensar en el segle XXI i en el futur, mirant el passat, però sense melancolia”.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Jaume Madaula i Maite Soler reciten poesia divendres a l'Àgora
-
Cultura i oci
Joan Dausà començarà 'La gira feliç' el maig de 2027 a Sabadell
-
Cultura i oci
Torna el festival elPetit: "Dels 0 als 3 anys l'experiència artística serà estructural per a tota la vida"
-
Cultura i oci
Gerard Torres dialoga artísticament amb Camil Fàbregas
-
Cultura i oci
Literatura, pensament i periodisme marquen l'agenda de la Setmana del Llibre SBD
-
Cultura i oci
Júlia Figueras: "Les lesions en dansa són força tabú. Costa que tornin a confiar en tu"