ARA A PORTADA
-
Sabadell "No hi havia temps": què diuen alumnes i docents sobre el 4,2 de Matemàtiques a la Selectivitat? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Sabadell recull material humanitari per a Veneçuela: "No hi ha material, els bombers treballen amb les ungles" Marta Ordóñez
-
Sabadell El Centre i la Creu de Barberà, barris preferits dels sabadellencs per a viure-hi Marta Ordóñez
-
Esports Pau Morilla-Giner: "Conceptualment estem preparats per a la Lliga Hypermotion, però encara no tenim les mans i els cervells necessaris" Marc Segarra Rodríguez
Què queda del proletariat vallesà?
Cultura i oci
L’artista i cineasta Claudio Zulian reflexiona sobre la classe obrera en un projecte audiovisual que pot visitar-se a La Virreina Centre de la Imatge de Barcelona
- El tour més especial
Publicat el
13 de juny de 2019 a
les 12:28
Actualitzat el
13 de juny de 2019 a les
16:17
El Vallès és un fidel reflex de la història de la indústria i del capitalisme; i, per tant, de la classe obrera. Així ho pensa l’artista, cineasta i escriptor Claudio Zulian (Campodarsego, Itàlia) que ha centrat en la nostra comarca la mostra Vallès: fabricar passats, fabricar futurs, que aquests dies pot visitar-se a La Virreina Centre de La Imatge, a Barcelona.
L’exposició està formada per set videoinstal·lacions col·locades en un sol espai. A través d’elles, el visitant pot recórrer la memòria proletària de ciutats com Sabadell, Terrassa, Cerdanyola o Ripollet. “Es tracta de trencar la dinàmica de l’oblit des d’una perspectiva del coneixement crític”, explica Zulian. “El que ens proposa el consumisme és oblidar, perquè a aquell qui oblida és més fàcil vendre-li qualsevol cosa”, afegeix.
Amb la mostra, Zulian es pregunta on ha quedat el proletariat vallesà. “Avui dia ningú s’identifica amb el treball, sinó amb l’oci. I això és un triomf del capitalisme. Si tothom es considera classe mitjana, per molt que tingui un sou baix, què queda de la cultura obrera?”, reflexiona l’artista. Els curtmetratges de Claudio Zulian critiquen l’oblit de la consciència de classe, però sense nostàlgia i sense excloure el progrés assolit a Occident fins al dia d’avui: “Es tracta que, mirant la història, puguem veure que la vida no és només el que tenim ara. Vull convidar a pensar en el segle XXI i en el futur, mirant el passat, però sense melancolia”.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Roger Mas: "Tenia ganes de buscar el pinyol de la meva música"
-
Cultura i oci
Quim Masferrer fa enriolar el Fresc en uns Jardinets ben plens
-
Cultura i oci
Quim Masferrer: "He anat a enterraments i he casat amics que he fet al ‘Foraster’"
-
Cultura i oci
Tota la programació del festival Indocumentari, que torna a Sabadell
-
Cultura i oci
Pau Gómez Calvo: "Els àpats són espais de relació amb les persones que estimem"
-
Cultura i oci
Joan Carles Sunyer: "Hem de cuidar la identitat del Fresc perquè no perdi mai la singularitat"