
ARA A PORTADA
-
El Sabadell ven la filial britànica TSB al Banc Santander per prop de 3.100 milions d'euros Redacció
-
Treballar al carrer durant l'onada de calor: "És empipador, i a vegades no tens ombra" Aleix Pujadas Carreras
-
El CAP Concòrdia deixa de ser CAP i ara serà CSIR: què canvia pels 12.000 sabadellencs que hi van? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Creix la mortalitat a les carreteres vallesanes en els primers sis mesos del 2025 Marc Béjar Permanyer
La inclusió a l'aula i la lluita contra l'abandonament escolar, els reptes per aquest curs

- Dissabte de pluges intenses i diumenge assolellat
Publicat el 19 de setembre de 2019 a les 20:03
Actualitzat el 20 de setembre de 2019 a les 12:26
Setembre és un mes molt marcat a l’agenda escolar. Suposa l’inici del curs, una nova oportunitat de forjar el futur i també nous reptes educatius. La inclusió a l’aula, la ferma defensa de l’escola en català i la lluita contra l’absentisme i l’abandonament escolar són alguns dels temes que s’han tractat durant l’acte institucional d’inici del curs 2019-2020 a l’Espai Cultura Fundació 1859.
El discurs l’ha iniciat Esther Rivera, directora adjunta de Serveis Territorials d’Educació del Vallès Occidental, que ha volgut fer evident el seu suport a l’escola en català i als professionals “en el marc de la incertesa política, una situació que s’acaba traspassant a les aules”, ha indicat, amb un intèrpret de signes al seu costat.
[caption id="attachment_109939" align="aligncenter" width="900"]
El regidor d'Educació, Manuel Robles, fent el seu discurs / D.S.[/caption]
En aquest sentit, ha destacat que “és necessari generar debat, incentivar el pensament crític, inclusiu i respectuós” fent esment a les “mancances de recursos” i reconeixent que hi ha “un pressupost limitat”. Tanmateix, Rivera ha llançat un bri d’esperança: “Mirem cap endavant amb propostes de millora de futur”, reta.
La directora adjunta de Serveis Territorials també ha posat sobre la taula la necessitat de treballar la inclusió a l’aula, un projecte encara “molt verd” i que “cal desenvolupar”. “Malgrat que aplicar-ho suposa una forta inversió econòmica, és una de les prioritats capdals”, ha assegurat.
“Ens toca repetir asignatura, perquè encara no l’hem aprovada”, ha ironitzat el regidor d’Educació, Manuel Robles, en una autocrítica com a ciutat. El regidor considera que una de les assignatures pendents a la ciutat és la millora dels resultats acadèmics, la lluita contra l’absentisme escolar i l’abandonament primerenc, la dignificació dels centres educatius i la equitat a les aules. “És cosa de tothom, també de les administracions publiques”, ha assumit Robles.

Notícies recomenades
-
Sabadell Veïns en contra del nou tanatori de Can Gambús: "Per què el fan aquí?"
-
Sabadell Sabadell tindrà una nova àrea per a deslligar gossos
-
Sabadell Un camió arrenca el cablejat elèctric en ple carrer a Sabadell
-
Sabadell Ampli desplegament per un incident a la residència d'estudiants de Sabadell
-
Sabadell Sabadell ja coneix el calendari de festius del 2026
-
Sabadell Indignació a escoles de Sabadell per la suspensió del ple municipal per la calor: "Que vinguin a les aules, estem a 32 graus"