En aquest sentit, considera que aquest és un aspecte encara massa desconegut, "una part de la ciutat que no s'ensenya prou al turisme". El llibre és en part d'intriga però amb un fort fonament històric i Sánchez va ressaltar l'habilitat de l'escriptora per saber mantenir un interès narratiu a l'hora que utilitzar degudament els fets històrics, "fent una recreació del món romà de l'època molt acurat, ben documentat i mostrant un món fascinant", afegeix.
D'altra banda, l'escriptora va voler donar rellevància al paper de la dona en aquella societat, ja que "la Minícia (la protagonista) no és una romana qualsevol, escriu, munta a cavall, lluita per la seva independència en un món d'homes".
ARA A PORTADA
-
El 2028, data clau per posar fi als instituts de barracons: què sabem del calendari a Sabadell? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
ERC ja té substitut per al regidor escindit de Sabadell: Sílvia Renom prendrà el relleu Albert Acín Serra
-
Crisi a ERC Sabadell: el seu líder, Gabriel Fernàndez, trenca el carnet del partit Albert Acín Serra
-
ERC Sabadell exigeix al regidor que ha deixat el partit que retorni l’escó: "És una maniobra" Redacció
-
Maria Carme Roca dona vida a la dona romana a la Bàrcino del segle II

- Denuncien “agressions” dels ocupes d’un local de Sol i Padrís
Publicat el 14 de febrer de 2020 a les 14:26
Actualitzat el 15 de febrer de 2020 a les 19:43
L'escriptora barcelonina Maria Carme Roca va presentar dijous al vespre la seva darrera novel·la A Bàrcino a La Llar del Llibre, acompanyada de l'advocat sabadellenc Francesc Sánchez i amb una petita escenificació d'alguns personatges romans.
Maria Carme Roca ha tornat a escriure sobre la Barcelona romana, un tema que l'autora explica que "em va fascinar des de petita". Nascuda al carrer de Sant Domènec, en ple call barceloní, de petita veia com "cada vegada que es feien obres sortien noves troballes".
Aquesta fascinació pel món clàssic la va encomanar molts anys després a l'advocat sabadellenc Francesc Sánchez, alhora president de l'entitat Arraona Romana, que promou el patrimoni arqueològic romà de Sabadell. "Vaig interessar-me per la Barcelona romana i vaig començar a buscar vestigis per tots els racons de la ciutat", assenyala Sánchez.
Notícies recomenades
-
Sabadell Rentada de cara a un aparcament de l'Eixample
-
Sabadell Tres protagonistes de la Festa Major de Sabadell encapçalen l'edició d'OT 2025
-
Sabadell Presentat l'estudi que busca millorar Can Puiggener: "És un barri que aporta molt valor a Sabadell"
-
Sabadell Primer dia de la zona de baixes emissions: "Està bé perquè hi hagi menys contaminació"
-
Sabadell El TSJC demana 12 anys de presó a un home de Sabadell per un delicte d'agressió sexual
-
Sabadell Demanen més de 20 anys de presó a un home per agredir sexualment, maltractar i segrestar la parella a Sabadell