ARA A PORTADA
-
-
Més d'un centenar de veïns es planten contra uns ocupes conflictius del sud de Sabadell Marta Ordóñez
-
-
Rehabiliten l'edifici modernista de Caixa Sabadell amb una inversió de dos milions d'euros Aleix Pujadas Carreras
-
Instal·laran aire condicionat a les bressol de Sabadell, després de l'allau de queixes per altes temperatures Sergi Gonzàlez Reginaldo
Millora l’optimisme a finals del 2020, segons l’Enquesta de Confiança i Clima Empresarial

- Millora l’optimisme a finals del 2020, segons l’Enquesta de Confiança i Clima Empresarial
Publicat el 08 de febrer de 2021 a les 12:00
Actualitzat el 08 de febrer de 2021 a les 16:11
Enmig d’un vaivé de mesures restrictives per contenir la Covid-19, les expectatives empresarials milloren. Al quart trimestre del 2020 es reduïa el pessimisme respecte a la marxa del negoci, segons l’Enquesta de Confiança i Clima Empresarial l’àmbit de Sabadell, Conca de Ripoll i Riera de Caldes. Les respostes negatives passen d’un 51% al 38,9% respecte al trimestre anterior i el saldo negatiu també es recupera un 39,5%. Es tracta d’una millora que es reflecteix a tots els sectors, que ja caminen cap a l’estabilitat.
A la indústria i la construcció, el saldo veu una recuperació de 16,4 punts. A la resta de serveis, la millora és de 16,9 punts; i al comerç, la recuperació és més lenta i només escala 8 punts. Les expectatives per al primer trimestre del 2021 també milloren, especialment als sectors de la indústria i la construcció, malgrat que el saldo d’expectatives continua sent negatiu, però en un menor grau que a l’enquesta anterior.
Tot i així, l’Índex de Confiança Empresarial presenta un ritme més lent de la recuperació de la represa de l’activitat de cara al primer trimestre del 2021: el creixement trimestral baixa del 17,5% al 6,6%, tot i que manté la dinàmica de recuperació lenta després de la caiguda de principis de l’any passat. En tot cas, l’informe confirma un alentiment del ritme de recuperació de la confiança i del clima econòmic i “posa de manifest les dificultats que estan passant els autònoms i les pimes per recuperar la seva viabilitat econòmica”.
En aquest sentit, els diversos sectors econòmics de la ciutat –Cambra de Comerç, Centre Metal·lúrgic, Gremi de Fabricants i CIESC– reclamen mesures per a la supervivència de les empreses. “Són mesures que han de començar de forma immediata i directa en els àmbits de l’economia local”, destaquen en un comunicat.
Notícies recomenades
-
Diners Les 13 Cambres de Comerç de Catalunya lliuren la proposta de Llei de Cambres al Parlament
-
Diners La Fundació Banc Sabadell premia a dos investigadors
-
Diners El Govern català vol acabar amb la burocràcia
-
Diners Nou multicinema a Sabadell: nou sales prèmium l'any 2026
-
Diners Gabriel Torras, reconegut amb la Medalla al treball President Macià
-
Diners El Sabadell ven la filial britànica TSB al Banc Santander per prop de 3.100 milions d'euros