ARA A PORTADA
-
-
Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime Redacció
-
Reunions i "interès", però "sense diners" per posar llum al refugi del Pau Vila Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El bloc ocupat Guillem Agulló, a l'espera de judici: "No sabem on anirem després" Aleix Pujadas Carreras
L’Audiència de Barcelona arxiva la causa contra diversos comandaments de Mossos a Sabadell l’1-O

- La Generalitat implanta el nou impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles
Publicat el 27 de març de 2021 a les 10:50
L’Audiència de Barcelona ha arxivat la causa oberta per un jutjat de Sabadell contra els dos màxims responsables de la regió policial Metropolitana Nord dels Mossos d’Esquadra pel seu paper l’1-O, segons ha avançat la Cadena Ser i ha pogut confirmar l’ACN. S’investigava per desobediència la comissària Cristina Manresa, i l'intendent i número 2 de la regió Xavier Creus, a més d’altres agents de la regió per suposadament no haver complert l’ordre del TSJC d’impedir les votacions en col·legis electorals aquell dia.
En la seva interlocutòria, el jutjat diu que es poden posar en qüestió les pautes d’actuació que tenien els Mossos aquell dia o fins i tot si van complir-les, però no veu indicis que els comandaments i els agents desobeïssin l’ordre judicial. De fet, l’escrit indica que membres dels cossos policials espanyols estan investigats per la seva actuació aquell dia i això ha de fer pensar als jutges com és de difícil fer complir les seves ordres en algunes ocasions.
Notícies recomenades
-
Sabadell Atropellen una dona a la carretera de Barcelona
-
Sabadell Una vida de rebel·lia i de militància pel socialisme: Celestino Sánchez Ramos
-
Sabadell La desescalada digital a l'educació, vista amb bons ulls: “El sistema ha volgut imitar la societat sense estar preparat”
-
Sabadell “Em sento escoltada... i ara tinc ganes de viure!”
-
Sabadell La primera residència pública de Sabadell serà llar per a cent persones
-
Sabadell Milloren el Portal Sud per evitar que s'hi acumuli aigua en dies de fortes pluges