ARA A PORTADA
Lectures de Goethe a l’Alternativa

- El Sabadell necessita guanyar el Tenerife per mantenir vives les seves opcions
Publicat el 14 de maig de 2021 a les 19:07
Actualitzat el 14 de maig de 2021 a les 19:08
L’Alternativa Teatre presenta avui i demà una lectura dramatitzada, a càrrec de TIC Escènic, de l’obra El compte d’Egmont.
Un escriptor de la categoria de Goethe li va donar vida l’any 1809 al Burgtheater, el Teatre Nacional de Viena. A més a més, va demanar a Beethoven que musiqués i acompanyés la representació d’aquesta obra de teatre. De fet, l’obra original Egmont, op.84 consta d’una obertura seguida per una seqüència de nou peces addicionals per a soprano, narrador i orquestra.
Un cant a la llibertat. Un crit contra la injustícia. Un viatge en Terres de Flandes de fa uns 500a., sota la dominació espanyola de Felip II i la fúria dels terços del Duc d'Alba ‘el grande' que a Bèlgica encara recorden com el sanguinari. Goethe descriu un poder trampós, intolerant, repressor, davant dels dissidents per raons religioses i per raons de costums i tradicions. El comte d’Egmont, Toisó d'or i fidel servidor de Felip II, no es pot ni imaginar que el rei gosarà alçar la mà en contra seu... Tota semblança amb l’actualitat és - òbviament - pura... imaginació.
Les funcions tenen lloc aquest dissabte (21 h) i diumenge (20 h).
La Quartera
A més a més, ahir es va estrenar l’adaptació que la companyia Amfiteatre ha realitzat de l’obra Un enemic del poble. Originària del dramaturg Henrik Ibsen, també es representa dissabte i diumenge a la sala La Quartera (al casal Can Capablanca) amb direcció del jove Tom Colomer i horari d’inici a les 20 h.
Notícies recomenades
-
Cultura i oci Ricard Ustrell recull a Tarragona el Premi Nacional de Comunicació Radiofònica
-
Cultura i oci El concurs Mirna Lacambra reuneix al Principal el futur de l’òpera a Catalunya
-
Cultura i oci Joventut de la Faràndula tanca una temporada d’"èxit"
-
Cultura i oci FOTOS | Brodas Bros il·lumina els Jardinets
-
Cultura i oci No hi havia millor lloc on ser que al Fresc
-
Cultura i oci El dia que Carlos Gardel i Schubert s’estimen