ARA A PORTADA
La pandèmia recula a Sabadell, però els experts alerten d’un creixement a les UCI

- Moren 7 persones per Covid en una setmana al Taulí, que activa el Frontal pels nous casos
Publicat el 26 de juliol de 2021 a les 20:52
La Covid-19 fa marxa enrere a Sabadell –amb menys intensitat que al global de Catalunya–, però no a les UCI. La setmana passada a Sabadell es van detectar 1.100 casos, mentre que l’anterior eren 1.252 positius. També la velocitat de reproducció de la malaltia (Rt) es troba en descens i actualment és de 0,94 punts, per sota de l’1. O el que és el mateix: ara la Covid no està en fase de creixement.
La situació és encara més optimista a Catalunya, amb una velocitat de reproducció menor que se situa en els 0,91 punts. Però no és un punt final. “Tenim Covid amb nosaltres per mesos”, alerta l’investigador Daniel López Codina (Biocomsc - UPC). Malgrat la baixada de casos, els experts no preveuen un alentiment a les UCI fins a mitjans d’agost. “Quan es detecta un cas, triga dies a arribar a l’hospital i encara més a l’UCI”, assevera l’investigador.
Segons els experts, la variant Delta i l’excés d’optimisme de finals de juny ha estat la combinació que ha impulsat la cinquena onada. Tot i això, es preveu que el nombre de casos continuï decaient fins al 9 d’agost. En aquest sentit, defensen que es mantinguin les actuals restriccions.
Notícies recomenades
-
Sabadell Dues obres tornen a la casella de sortida: les places de Fidela Renom i Granada
-
Sabadell Matas qüestiona la votació de Junts: "36 persones no poden decidir el futur de Sabadell"
-
Sabadell Queixes dels veïns per la "deixadesa" de l'exterior de la Vapor Badia: "Fa fàstic!"
-
Sabadell Una incidència a la línia R4 de Rodalies a Sabadell provoca retards a diversos trens
-
Sabadell La militància de Junts vota sortir del Govern de Sabadell si no renegocia el pacte amb el PSC
-
Sabadell Cuca Santos (PP): “Els veïns només s’han defensat perquè l’Ajuntament no ho ha fet”