Representants de la Cambra visiten l'Aeroport de Sabadell

- Salut tanca els punts de vacunació de Sabadell
Publicat el 23 de setembre de 2021 a les 13:21
Representants de la Cambra de Comerç de Sabadell han visitat les instal·lacions d'AENA a l'Aeroport de Sabadell per conèixer de més a prop l'operativa d'aquesta infraestructura que consideren clau per al territori.
Encapçalats per al seu president, Ramon Alberich, s'han interessat per l'operativa i l'activitat de l'aeroport, que està destinada en un 75% a la formació, i s'han preguntat per les possibilitats que hi hauria de dedicar un percentatge de l'activitat a operacions d'aviació civil general. El director de l'aeroport, José Andrés Domínguez, que els ha acompanyat durant la visita, ha explicat que, en condicions prepandèmia, l'aeroport pot assolir fins a 50.000 operacions anuals que representen el 80% de l'activitat màxima que es podria assumir. Amb tot, no s'ha arribat encara a recuperar de l'activitat del 2019, donat que la pandèmia bàsicament només va afectar l'activitat formativa.
Durant la visita, també a la torre de control, Domínguez ha explicat les fórmules i facilitats d'inversió per a les empreses que volen implantar-se a l'aeroport i el pla DORA, on es defineix el nivell de qualitat dels aeroports. L'Aeroport de Sabadell treballa en la implantació d'empreses d'investigació i d'innovació aeronàutica, un aspecte que contribuiria a millorar el seu nivell de qualitat.
Per la seva part, la Cambra ha reiterat el seu interès i ha demanat el suport d'AENA per participar en el grup de seguiment de l'aeroport, creat per la Generalitat, i l'adhesió al Protocol per l'impuls de l'aeroport. Com a entitat representant de les empreses considera clau treballar per la infraestructura i les oportunitats que suposa en l'àmbit de territori i empresarials.
Durant la jornada el president Alberich, acompanyat del vicepresident de la Cambra, Leo Torrecilla, el president de la Comissió d'Infraestructures, Urbanisme i Transports, Pere Puig i el secretari general, Eduard Borràs, també ha visitat les instal·lacions de Heliswiss Iberica SL, empresa dedicada al manteniment en l'àmbit mundial d'helicòpters, on han estat rebuts pel seu CEO, Lluís Freixa.
Notícies recomenades
-
Diners El BBVA manté l'opa tot i les noves condicions del govern d'Espanya
-
Diners El Santander presenta una oferta per comprar el TSB, segons Reuters
-
Diners Moventis i BlaBlaCar renoven cinc anys més l'acord per les rutes entre Catalunya i França
-
Diners Alicia García, nova presidenta de la Torre Millenium
-
Diners “Els empresaris del territori han de veure la universitat com un recurs més a l’hora de treballar”
-
Diners El BBVA llança un banc 100% digital a Alemanya
ARA A PORTADA