ARA A PORTADA
L'augment disparat de visites als CAP obliga Salut a prioritzar l'activitat
Aquests dies s'ha batut el rècord de visites en tota la pandèmia, amb un increment de consultes superior al 1.000%

- Obituari de Sabadell del 27 de desembre de 2021

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 23 de desembre de 2021 a les 17:36
Actualitzat el 24 de desembre de 2021 a les 09:44
L'augment desbocat dels contagis del coronavirus ha provocat, de nou, la saturació dels Centres d'Atenció Primària (CAP) com ja ha passat en altres moments de la pandèmia. Si fa dos mesos, amb la pandèmia estabilitzada, cada dia un centenar de sabadellencs anaven al metge, actualment s'estan batent els rècords de visites diàries en aquests equipaments, amb més d'un miler d'usuaris. Percentualment l'increment és superior al 1.080% segons les dades del portal web oficial Dades Covid.
Alguns dies s'havien registrat xifres similars, però mai abans des que va començar la pandèmia el març del 2020 s'havien registrat tantes visites als CAP com ara. El rècord es va batre aquest passat dimecres 20 de desembre, amb un total de 1.952 visites a l'atenció primària sabadellenca. Dividides entre els 12 centres de primària de Sabadell, són unes 160 visites diàries a cadascun d'ells.
Davant d'aquesta situació, el Departament de Salut prioritzarà l'atenció presencial dels casos de Covid, vacunació, les urgències no demorables, el servei d'Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) i les revisions pediàtriques de nounats. Per la resta de qüestions es potenciarà un cop més la via telemàtica.
A través d'Internet, al web www.citapreviasalut.cat, es pot demanar i renovar la baixa laboral, el pla de medicació o fer consultes per símptomes de Covid-19. Tanmateix, el web i l'aplicació de La Meva Salut també permeten fer aquestes i altres gestions -com obtenir el passaport Covid-.
Notícies recomenades
-
Sabadell Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes?
-
Sabadell Can Deu es prepara per a la seva festa major amb el sopar popular com a plat estrella
-
Sabadell Sabadell se suma al dol per la mort d'un bomber en l'incendi de Paüls
-
Sabadell Cap de setmana passat per aigua a Sabadell
-
Sabadell Reparen la vorera de l’escola Teresa Claramunt fins a final d’agost
-
Sabadell El sabadellenc Pepe Motos, detingut per gravar menors als vestidors del CN Terrassa