ARA A PORTADA
-
-
Publicades les notes de tall 2025 per a la universitat: quines són les més altes? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Núria Aymerich, nova responsable del Comissionat Especial per a la Competitivitat Industrial i de la Pime Redacció
-
Reunions i "interès", però "sense diners" per posar llum al refugi del Pau Vila Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El bloc ocupat Guillem Agulló, a l'espera de judici: "No sabem on anirem després" Aleix Pujadas Carreras
L'alimentació encadena dos mesos de preus a la baixa, però és més cara que fa un any
L'Índex de Preus de Consum (IPC) ha baixat set dècimes al maig a Catalunya, fins al 3,2%

- L'alimentació encadena dos mesos de preus a la baixa, però és més cara que fa un any
Publicat el 13 de juny de 2023 a les 09:41
Actualitzat el 13 de juny de 2023 a les 10:23
L'Índex de Preus de Consum (IPC) ha baixat set dècimes al maig a Catalunya, fins al 3,2%, en comparació amb el mateix mes de l'any passat, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). D'aquesta manera, l'indicador ha tornat a moderar-se després del lleuger repunt de l'abril.
Els aliments també han frenat els preus i encadenen dos mesos a la baixa, tot i que són un 11,5% més cars que fa un any. En comparació amb el mes d'abril, els preus s'han mantingut -la variació mensual de l'IPC és del 0%-. La inflació subjacent, que no té en compte aliments no elaborats i l'energia, ha caigut fins al 6,1%. Al conjunt de l'Estat, la variació anual de l'IPC s'ha situat en el 3,2%, nou dècimes per sota de l'abril.
Tot i que els preus són un 3,2% més cars que el maig del 2022, l'indicador interanual de Catalunya és el segon més baix des de l'agost del 2021, tan sols superat pel del passat mes de març (3,1%). A l'Estat, la variació interanual de l'IPC sí que és la més baixa des de l'estiu del 2021.
Pel que fa a la inflació subjacent, que descompta els preus més volàtils, la xifra catalana i estatal també han coincidit en el 6,1% i han encadenat dos mesos de baixada. La variació mensual de l'IPC a l'Estat també s'ha situat en el 0%.
Notícies recomenades
-
Diners Pimec Vallès Occidental distingeix set iniciatives
-
Diners Banc Sabadell i Amundi arriben als 5 anys amb un creixement del 53% en patrimoni gestionat
-
Diners La Casa del Llibre aterra a Sabadell
-
Diners Alícia Bosch, reelegida presidenta del Centre Metal·lúrgic
-
Diners Kareba Viatges inaugura les noves instal·lacions
-
Diners Consum construirà un centre logístic a Montcada i Reixac