
ARA A PORTADA
-
El Sabadell ven la filial britànica TSB al Banc Santander per prop de 3.100 milions d'euros Redacció
-
Treballar al carrer durant l'onada de calor: "És empipador, i a vegades no tens ombra" Aleix Pujadas Carreras
-
El CAP Concòrdia deixa de ser CAP i ara serà CSIR: què canvia pels 12.000 sabadellencs que hi van? Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Creix la mortalitat a les carreteres vallesanes en els primers sis mesos del 2025 Marc Béjar Permanyer
Saps on són... unes eines antigues enterrades a terra?
És un record al passat agrícola de Sabadell, i un veí va decidir exposar-ho al seu jardí, atrapat entre el ciment

- Saps on són... unes eines antigues enterrades a terra?
Publicat el 23 d’abril de 2024 a les 20:00
Actualitzat el 23 d’abril de 2024 a les 18:49
Voltant per Sabadell, ens podem trobar amb unes eines antigues que servien per a treballar la terra. És un punt que passa completament desapercebut: no és un homenatge que hagi fet cap dels governs municipals a una ciutat on hi havia molt conreu, anys enrere. És un record al passat agrícola de Sabadell, i un veí va decidir exposar-ho al seu jardí, atrapat entre el ciment.
L'obra es troba a la plaça de Malniu, al barri de Torre-romeu. "Fa més de 30 anys que està aquí, ho va posar el propietari d'aquesta casa i ha quedat així, intacte", recorda Manuel Roldan, històric veí del barri. Es tracta d'antigues eines com ara un desterronador per a condicionar la terra i, posteriorment, poder sembrar, unes eines que han quedat completament en desús i que ara formen part de la fisonomia del barri.
I és que el barri de Torre-romeu es va començar a poblar a partir dels anys 1950 i, fins aleshores, hi havia molts camps de blat i blat de moro, arbres de fruita, vinyes i algunes masies, com recull la historiadora Angelina Puig al seu estudi, El naixement d'un barri: Torre-romeu. I a aquella casa de la plaça de Malniu, un veí va voler deixar testimoni de què era Torre-romeu abans de ser Torre-romeu.

Notícies recomenades
-
Sabadell Veïns en contra del nou tanatori de Can Gambús: "Per què el fan aquí?"
-
Sabadell Sabadell tindrà una nova àrea per a deslligar gossos
-
Sabadell Un camió arrenca el cablejat elèctric en ple carrer a Sabadell
-
Sabadell Ampli desplegament per un incident a la residència d'estudiants de Sabadell
-
Sabadell Sabadell ja coneix el calendari de festius del 2026
-
Sabadell Indignació a escoles de Sabadell per la suspensió del ple municipal per la calor: "Que vinguin a les aules, estem a 32 graus"