ARA A PORTADA
Ignasi Giménez guanya les seves cinquenes eleccions a Castellar del Vallès
El candidat de Som de Castellar-PSC ha aconseguit la quarta majoria absoluta seguida
- Ignasi Giménez guanya les seves cinquenes eleccions a Castellar del Vallès
Publicat el
29 de maig de 2023 a
les 01:42
Actualitzat el
29 de maig de 2023 a les
14:19
Castellar del Vallès tindrà Ignasi Giménez, de Som de Castellar-PSC, com a alcalde quatre anys més, fins al 2027. Des de la seva elecció el 2007, aquest serà el seu cinquè mandat en el càrrec, quatre dels quals governant amb majoria absoluta.
Amb 5.234 vots, un 47,8% del total, Som de Castellar-PSC ha aconseguit conservar els 12 regidors d'aquest mandat a l'Ajuntament. L'any 2007, la formació en va obtenir 10; el 2011, en van ser 13; i el 2015, 11. Abans de Giménez, des de 1979, al municipi només hi havien governat alcaldes de Convergència i Unió: Miquel Pont, Albert Antonell, Lluís Maria Corominas i Montserrat Gatell.
La segona posició a les eleccions ha estat per a ERC, amb Dolors Ruiz com a candidata. Els republicans han perdut un regidor, passant de 5 a 4, amb 1.678 vots (15,33%).
En canvi, Junts per Castellar, amb Joan Juni com a cap de llista, ha passat de 2 a 3 regidors, amb 1.289 vots (11,78%). La CUP, quarta força, ha mantingut la regidora Marga Oncins, amb 811 vots (7,41%).
Ara Toca ha entrat com a força política, amb Miki Vilanova, president del club de futbol UE Castellar, com a nou regidor a l'Ajuntament. El PP, que no ha arribat al 5% dels vots per poc (4,56%), s'ha quedat unes altres eleccions fora del consistori, com el 2019. Ciutadans, que l'any passat tenia un regidor, no s'ha presentat.
Tampoc no ha entrat l'extrema dreta: Vox, amb la candidata Jennifer González acusada de tenir un passat neonazi, segons va destapar La Directa, ha obtingut 367 vots (3,35%). Valents s'ha quedat amb 194 vots (1,77%).
Notícies recomenades
-
Castellar del Vallès
Josep Llinares, mestre artesà i patrimoni viu de l’art local més genuí
-
Castellar del Vallès
Pluja de diners a un municipi vallesà en el sorteig de la Bonoloto
-
Castellar del Vallès
Els animals tornen a conquerir els carrers a Castellar
-
Castellar del Vallès
Ferit un motorista en un accident a la B-124 entre Castellar i Sabadell
-
Castellar del Vallès
La internacionalització de la música clàssica a Castellar
-
Castellar del Vallès
La recepta del municipi amb el número més baix de delictes per habitant de tot l’Estat: "La clau és la prevenció"