ARA A PORTADA
-
VÍDEO | Al Llaminer li surt competència: una família del Poblenou recrea el Calendari d'Advent a casa seva Marta Ordóñez
-
Una 'papanoelada' motera a mig gas: se suspèn la ruta però es manté la recollida de joguines Marta Ordóñez
-
Ja pots aconseguir les teves entrades per anar a veure l'Ambaixador Reial: reserva-les aquí Redacció
-
Junts per Sabadell alerta els seus regidors: "L'oposició no pot ser un suport encobert" Marta Ordóñez
-
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta Redacció
La cancel·lació del Mobile només afecta un 5% de les reserves
Els hotelers sabadellencs asseguren que la cancel·lació del MWC tindrà una afectació molt limitada en les seves reserves
- En portada: 'Una trampa en hora punta'
- Miquel Àngel Luque
- Cap de redacció a Diari de Terrassa
Publicat el 12 de febrer de 2020 a les 20:03
Actualitzat el 13 de febrer de 2020 a les 10:35
L'organitzadora del Mobile World Congress de Barcelona, GSMA, ha decidit aquest dimecres al vespre cancel·lar l'esdeveniment, després que diverses empreses anunciessin en els darrers dies que no hi assistirien a causa del coronavirus. Després d’aquesta notícia, comencen a calcular els perjudicis econòmics que suposa aquesta decisió. A Sabadell, els hotels han afirmat que l’afectació de les cancel·lacions per l’MWC seran al voltant d’un 5%.
Els establiments hotelers de Sabadell habitualment acullen durant la setmana del Mobile els participants que no han trobat allotjament a Barcelona. Aquests clients complementen les reserves de turisme de negocis que cada setmana omplen els hotels de la ciutat. A més, una de les característiques són les reserves d’última hora.
La directora de l’Hotel Urpí, Mar Santervás, ha destacat que durant la setmana de l’MWC “com cada any estem al 90% esperant arribar al 100% la mateixa setmana, però no pels congressistes del Mobile”. Per tant, Santervás assegura que les reserves del congrés són de cancel·lació gratuïta. “Però estem parlant d’un 5% del total”, ha assenyalat la directora de l’Hotel Urpí, que ha recordat que la resta són grups de natació que venen a Sabadell, viatgers fixos cada setmana o empreses de la ciutat.
En el mateix sentit s’ha expressat el director de l’Hotel Catalonia Gran Verdi, José Antonio Martínez, que ha indicat que aquest any les reserves s’estan fent de forma “més lenta i amb menys intensitat” a causa de la incertesa que hi ha amb el Mobile. Fins i tot, han tingut una cancel·lació de reserves de clients que s’han reubicat en altres establiments de la cadena a Barcelona. Malgrat això, aquestes habitacions s’ompliran amb els clients que arriben cada dimarts i dimecres a la ciutat. “L’hotel estarà ple”, ha confirmat Martínez, que ha indicat que l’afectació serà d’un 5%.
A l’Aparthotel Attica 21 Vallès tenen una ocupació prevista del 75%. Segons fonts de l’establiment, s’espera que arribi al 80% gràcies a les reserves d’última hora. En canvi, a l’Hotel Catalonia Sabadell la previsió d’ocupació “és molt baixa, del 35%”, segons la seva directora, Olga Noriega, que ha indicat, però, que cada any s’assoleix un 70%-80%. De fet, el sobrant de reserves que habitualment no poden allotjar-se a Barcelona no estan arribant perquè encara queden places. Per això, quantifica en un 10% les habitacions que es perdran a causa d’aquestes renúncies. “Afectarà molt, òbviament. És el gran esdeveniment de l’any al sector hoteler, significa un cop molt dur pels ingressos”, ha assenyalat Noriega.
Notícies recomenades
-
Diners
Obre un nou gimnàs a Sabadell
-
Diners
Unes 800 persones es beneficiaran dels programes d'ocupació als barris l'any 2026
-
Diners
La Cambra impulsa el programa Suport a tutors d'empresa per facilitar l'FP Dual a petites empreses
-
Diners
Cinc noves naus industrials a Can Roqueta
-
Diners
'Forbes' reconeix les propietàries de Carinsa entre les 25 empresàries més destacades del 2025
-
Diners
Vuit projectes innovadors, al 'Demo Day' de la Cambra