ARA A PORTADA
César González-Bueno: “El Banc Sabadell té un gran futur al davant en solitari”
- Els ciutadans de 30 a 34 anys podran començar a demanar cita per vacunar-se el proper dilluns
Publicat el
21 de juny de 2021 a
les 19:17
Actualitzat el
22 de juny de 2021 a les
10:11
“El Banc Sabadell (BS) té un gran futur al davant, un estimulant camí a recórrer”, ha assegurat aquest dilluns César González-Bueno, el conseller delegat, en un col·loqui organitzat pel Círculo Ecuestre a Barcelona.
La presentació ha anat a càrrec d’Enrique Lacalle, vicepresident del Círculo Ecuestre, qui ha destacat de González-Bueno que és el primer executiu del banc no català i que té un gran coneixement del sector.
González-Bueno ha manifestat que “aparentment, vaig arribar al banc en un moment complex: es va frustrar la fusió amb BBVA. Però, per a mi, no fou així, perquè les coses, internament, estaven bé i s’havien pres les decisions correctes”.
“Som -recorda- el quart banc del sistema financer espanyol, però, en alguns apartats, som el primer. Com en el segment de pimes, exigent però molt rendible. El negoci de particulars és on farem una gran transformació”.
L’èxit rau en “l’extraordinària qualitat de la nostra gent. Hi ha una cultura de pertinença, d’estimar els colors, amb molt poc politiqueig. Estic intentant que no siguem tan disciplinats; necessiten descentralitzar les decisions per donar una resposta més ràpida”.
La positiva evolució dels títols SAB “és un exemple del present i futur del banc. Hem recuperat la confiança dels accionistes i inversors”.
TAMANY IDEAL
El CEO del BS qüestiona la idea que els bancs han de ser molts grans: “Una entitat com la nostra, amb importants quotes en determinats territoris i segments, és més que suficient. Tenim un tamany ideal i sols, aportem més competència al mercat”.
“És evident -matitza- que la xarxa d’oficines bancàries s’anirà reduint en els pròxims anys, per la menor demanda de serveis presencials. La Covid-19 ha suposat una revolució, un canvi d’hàbits, potenciant el teletreball i incrementant les relacions en remot”.
En el 2008, la crisi va ser financera, “avui la banca és més una solució que un problema, i podem jugar un paper molt important en la gestió dels fons Next Generation”.
Sobre TSB, la filial britànica, reconeix que “ha estat un mal de cap durant tres anys, amb pèrdues acumulades de 500 milions d’euros. Però, s’han fet els deures i ara tot són bones notícies. Si en el futur arriba una bona oferta, ja veurem”.
Notícies recomenades
-
Diners
Movento guanya tres concessionaris Mercedes-Benz amb l'adquisició d'Auto Beltrán
-
Diners
Fluidra accelera el seu full de ruta cap a la neutralitat en carboni el 2027
-
Diners
Les empreses de l'aeroport de Sabadell, fartes d'Aena
-
Diners
El talent femení, clau per a les empreses: “No invertir en igualtat és perdre competitivitat"
-
Diners
Banc Sabadell convoca el 6 de maig la Junta General d'Accionistes
-
Diners
Miquel Martí Pierre: "L'elèctric anirà avançant pel que demani el consumidor, però no es pot forçar"