ARA A PORTADA
Neix el primer metavers en català per impulsar la llengua en el món virtual
- La passada de Sant Antoni queda anul·lada per segon any consecutiu
Publicat el 12 de gener de 2022 a les 14:10
Actualitzat el 12 de gener de 2022 a les 14:41
Catalunya ha llançat el CatVers, un espai digital immersiu obert desenvolupat pel Centre Blockchain (CBCat), promogut pel Govern i la Cambra de Comerç de Barcelona. El metavers en català estarà a disposició de les entitats que se sumin per a fer reunions des d'aquest dilluns i s'espera que pugui acollir activitats diverses com galeries d'art al febrer i fer esdeveniments més grans com ara festivals a partir del març.
Serà llavors quan es publicaran les tarifes "assequibles" per fer ús de l'espai, que serà gratuït els primers dos mesos. El president executiu del CBCat, Quirze Salomó, va explicar dilluns que hi ha una "possibilitat molt alta" de desenvolupar una moneda pròpia per al metavers català per "monetitzar els actius" que puguin oferir-s'hi.
Des d'ahir a les 15 h, les entitats que vulguin adherir-se a la iniciativa podran registrar-se i entrar a una sala personalitzada amb un codi. Els organitzadors aniran afegint noves possibilitats d'ús al llarg de l'any i en la segona meitat del 2022 esperen desplegar un campus universitari que puguin fer servir les universitats catalanes. A més, de cara a final d'any es vol posar en marxa una "governança descentralitzada" del metavers, perquè siguin les entitats adherides qui el dirigeixin.
Notícies recomenades
-
Diners
Neosanix, cofundada per un sabadellenc, l'antídot de la dermatosi nodular
-
Diners
Aliança entre Heliswiss Ibérica i Vallfirest
-
Diners
David Fundació i el Centre Metal·lúrgic guardonen cinc alumnes amb el Premi David
-
Diners
Més de 9.000 treballadors del Sabadell participen de la festa per celebrar el final de l'opa del BBVA
-
Diners
Andreu Mas-Colell: "Europa no ha perdut les seves capacitats; és una economia potent"
-
Diners
Nou rècord de beneficis del Banc Sabadell fins al setembre, tot i l'opa